Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Zachodnia obwodnica" ma połączyć Poznańską z Warszawską. W przyszłości powstanie drugi tunel - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
"Zachodnia obwodnica" ma połączyć Poznańską z Warszawską. W przyszłości powstanie drugi tunel
25-05-2021 08:15   Janusz Ludwiczak
Powstały trzy warianty projektu budowy "nowej Wieniawskiego", która w przyszłości ma połączyć ulicę Poznańską z Warszawską, dzięki czemu kierowcy nie będą musieli już jeździć przez Półwiejską. Za kilka lat dwa przejazdy kolejowe – w ciągu ulicy Kórnickiej i Warzywnej mają być zastąpione drugim tunelem w Kostrzynie.

Podczas poniedziałkowego posiedzenia radni z Komisji zdrowia, bezpieczeństwa i działalności gospodarczej zaopiniowali warianty połączenia ulicy Poznańskiej z Warszawską w Kostrzynie.

– My to nazywamy "południowo-zachodnią obwodnicą Kostrzyna", która ma przebiegać od nowej Biedronki i będzie łączyć się z ul. Warszawską. Obejmuje to również budowę wiaduktu lub tunelu z ulicą Kórnicką. Wtedy mielibyśmy drugi bezkolizyjny przejazd – mówił podczas posiedzenia komisji Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.

Wszystko wskazuje na to, że za kilka lat w Kostrzynie powstałby drugi tunel, a docelowo przejazdy kolejowe w ciągu ulicy Kórnickiej i Warzywnej zostałyby zlikwidowane.

– Skłaniamy się w kierunku tunelu, gdyż jest tam wysoki nasyp kolejowy – dodał burmistrz.

Projektanci z biura SMP Projektanci przewidzieli trzy warianty budowy nowej drogi.

Pierwszy z nich zakłada budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej i Wieniawskiego wraz z bajpasem – czyli bezpośrednim skrętem w prawo z ulicy Poznańskiej (od strony dk92) w Wieniawskiego (kierowcy nie musieliby zjeżdżać z ronda). Dalej "nowa Wieniawskiego" prowadziłaby do nowego ronda, z którego powstałyby drogowe odnogi do ulicy Warszawskiej i Moniuszki. Docelowo z ronda miałaby prowadzić jeszcze droga do nowego tunelu. Koncepcja ta nie uzyskała jednak pozytywnej opinii Zarządu Dróg Powiatowych.

Drugi wariant zakłada budowę zupełnie nowej drogi, która miałaby rozpoczynać się na wysokości skrzyżowania ulic Poznańskiej z Chopina. Sama krzyżówka miałaby zostać przebudowana, zaplanowano wyspy i azyle dla pieszych oraz prawoskrętu z Poznańskiej na nową drogę. Dalej projektowana "obwodnica" przecięłaby część ulicy Warzywnej i prowadziłaby do ulicy Warszawskiej i Kórnickiej. Również w tym wariancie przewidziano budowę ronda i drogi do tunelu.
Koncepcja ta spotkała się jednak z negatywną opinią części mieszkańców i właścicieli działek.

Dlatego przygotowany został trzeci wariant, który jest podobny do pierwszego projektu. Koncepcja ta zakłada również budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej i Wieniawskiego. Jednak sama ulica Wieniawskiego stałaby się ślepa (nie byłoby możliwości wyjazdu na Poznańską). Obok powstałaby nowa droga, która prowadziłaby w kierunku Warszawskiej i Kórnickiej.

Wszystkie trzy warianty przewidują poprowadzenie drogi rowerowej oraz zakładają uspokojenie ulicy Kosynierów – nie byłoby możliwości wyjazdu do ul. Wieniawskiego (zaprojektowano nawrotkę do zawracania).

– Jaki byłby koszt inwestycji? – pytała radna Anna Dudzińska.

– ok. 5-6 mln zł jeśli chodzi o budowę samej drogi. Tunel to byłby kolejny etap. Nie mówimy, że powstanie to z 3-4 lta. Chcemy wyrysować nową drogę i zaprojektować nowy korytarz. Kostrzyn się rozwija, powstaje kolejne osiedle przy ul. Warszawskiej, rozbudowuje się Wróblewo. Mielibyśmy już gotowe rozwiązania – odpowiedział burmistrz Szymon Matysek.

Podczas posiedzenia radni wybrali wariant, który powinien być zrealizowany. Czworo radnych opowiedziało się z wariantem 2, radny Przemysław Kubiak postulował, by zrealizowany był wariant 3.


R E K L A M A

Komentarze (17)

27-05-2021 07:22:29
@.
Ot "demokracja" w internecie. Fakt jest taki, że Powstają koncepcje nowej drogi, szacowane są koszty - można założyć już dziś, że cała inwestycja będzie kręcić się około 40 milionów złotych na pewno. Gminy nie stać na tę inwestycję. Zwłaszcza, że o ratunek od lat woła oczyszczalnia w Skałowie, co Matysek, pomimo poruszania tematu od czasu do czasu, ignoruje już siódmy rok. Kostrzyn potrzebuje dziś managera, a nie urzędnika niższego szczebla.
26-05-2021 22:18:59
.
Tu żeś człowieku pojechał. Ja wiem, że nie każdy jest urodzonym pisarzem, ale do stu diabłów, robienie z naszego języka ściery do podłogi jest nieprzyzwoite. Osobną sprawą jest fakt, że komentarze na tym portalu coraz bardziej przypominają ściek, tak w formie, jak i w treści. Jakby usunąć komentarze bezpardonowo krytykujące władze lub bezpardonowo krytykujące krytykujących władze lub pisane językiem polskopodobnym, cokolwiek pozostanie?
26-05-2021 19:35:14
kaziu
Ptaski spiewają ze w kroce moze bedzie komisarz w naszej gminie zadłuzenie dużo wieksze jak matysek podaje
26-05-2021 12:15:29
Miko
Strategia gminy Kostrzyn już dawno trafiła do kosza w chwili zamknięcia dwóch przejazdów. Teraz kolejny tunel, bo jeden nie pomieści pomysłów na deweloperkę. Kto jest głównym strategiem tej gminy?
26-05-2021 12:00:13
@Krzychu
a ty cieszysz się, że do budowy trzeba dopłącić "tylko" 3,6 miliona ? :) Rok temu miał być już czynny przejazd między Strumianami a Grunwaldzkim a otwarcia nie widać. CO ? Chcesz liczyć czy całość budowy bedzie opóźniona o 10 miesięcy i 11 dni ? :) Jeśli ktoś tu liczy dni, to tylko ty :) MIeszkańcy liczą w latach, a właśnie mamy szósty rok, jak Matysek z Biskupskim "buduje" tunel. Dzieło życia!. Tylko Szkoda, żę za cudze pieniądze
26-05-2021 11:11:28
Mieszkaniec
Krzych, dla nas mieszkańców totalnie opóźniona, ponieważ przed wyborami słyszeliśmy, że przejazdy kolejowe będą zamknięte dopiero po zakończeniu inwestycji Minęły już dwa lata jak się męczymy i płacimy za kłamstwa.
25-05-2021 23:28:43
Michał
Znakomity pomysł z tą obwodnicą. Brawo!
25-05-2021 23:27:27
Krzychu
Opóźniona o rok? Jaka była pierwotna data zakończenia budowy ? Ja pamiętam 30 czerwca 2021 roku. Wiadomo, przez wzmocnienie gruntu się wydłuży w czasie ale widzę że gminni obserwatorzy już liczą dni. Tak samo jak liczyli 15 mln za palowanie. Gdzie są Ci fachowcy ? Bo coś się poukrywali.
25-05-2021 20:50:11
Zniesmaczony
Po merytorycznym wpisie zasmuconego zaraz pojawiły się trole odwracające uwagę od sedna sprawy. Burmist znów "samodzielnie" projektuje infrastrukturę drogową. Efekty tego moga być równie kosztowne co opóźniona o rok najdroższa inwestycja w historii Kostrzyna.
25-05-2021 20:43:32
obserwatorka
Chyba jeden tunel nie jest zrobiony a tu pomyśly na drugi ,trzeba być dobrym ekonomista i nie d..b.lem a mieszkancy z osiedla strumiany maja 14 kilometrów tam i spowrotem to moze było celowe zrobienie przejazdu na bagnach nie zamkniecie dwóch przejazdów miał być dodatkowy koszt ok 3 milonów a tu przedłozona budowa o 2 lata i ok 30 milonów drozej i my mieszkancy za to zapłacimy
25-05-2021 20:23:54
mieszkaniec
@Robert: Nie słyszałeś o pani Renacie L.
25-05-2021 19:29:25
Robert
Do mieszkaniec. A kto to jest Pani Renata? Czy to ta sama Pani co chcieli odwołać?
25-05-2021 11:35:40
Zasmucony
Sugerowałbym zajęcie się w pierwszej kolejności rozbudową oczyszczalni. To chyba palący problem. Przy okazji zastąpienie 4 przejazdów dwoma tunelami przy założeniu wzrostu liczby pojazdów wydaje się być ryzykownym problemem. Czy urząd zlecił analizę ekonomiczną tego wariantu czy od razu koncepcję ? Rozważając tak ważne komunikacyjnie inwestycje należałoby sięgnąć po studium wykonalności z analizą ekonomiczną.
25-05-2021 10:27:49
Miko
A dlaczego Pani Renata ma wyjść, skoro nikt w obecnej ekipie nie dba o to, by można było pozyskać pieniądze na budowę wiaduktu w ramach ZIT, tak jak ona dbała. Nikt takich działań nie podejmuje, czekają na kogoś kto przyjdzie i załatwi? Ta władza nie myśli strategicznie. To nie oni budują osiedle! Strategicznie myśli za nich ktoś inny.
25-05-2021 09:25:03
.
Wygląda to nieźle. Tylko - w wariancie drugim, rzeczywiście najsensowniejszym, nie przewidziano ronda na Poznańskiej. Dlaczego? Zamiast ronda będzie przewidziana sygnalizacja świetlna? Ma to sens? Rondo na długiej i prostej Poznańskiej uspokoi ruch i będzie stanowiło naturalny ogranicznik przy wjeździe na teren zurbanizowany.
25-05-2021 08:45:47
mieszkaniec
@Piotr: Za chwilę pani Renata i spółka wyjedzie ze ZRITAMI.
25-05-2021 08:43:18
Piotr
Bardzo dobry pomysł. Jeżeli docelowo będzie można z Poznańskiej dostać się tą drogą do Kórnickiej to rewelacja! Brawo! W końcu w naszej gminie myśli się strategicznie.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

mar

18:00
Kostrzyn
Miejska Droga Krzyżowa:
Fara - Średzka - tunel - Kopernika - 3 Maja - Prądzyńskiego - Matejki - Wyszyńskiego - Parafia bł. Jolanty
(po mszy św. o 18:00)

23

mar

Sanniki
Bieg "Słodka Mila" - Grand Prix Gminy Kostrzyn

11:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
1922 Lechia Kostrzyn - SKS Słupca

24

mar

KOSTRZYN, hala sportowa, ul. Piasta 1 (Szkoła Podstawowa nr 1)
Mistrzostwa Gminy Kostrzyn w Tenisie Stołowym

30

mar

14:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
Lechia Kostrzyn II - Las Puszczykowo

[ wszystkie ]

Sonda
Czy weźmiesz udział w wyborach samorządowych, które odbędą się 7 kwietnia?

TAK

NIE


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: