Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Myślę, czuję, decyduję" – będą protestować ws. zaostrzenia prawa aborcyjnego - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
"Myślę, czuję, decyduję" – będą protestować ws. zaostrzenia prawa aborcyjnego
26-10-2020 07:15   Janusz Ludwiczak
– Uważamy, że zostałyśmy pominięte w tak ważnej dla Kobiet kwestii jak prawo aborcyjne. Ktoś decyduje o naszym życiu nie mając pojęcia, że skazuje nas na wieczne cierpienie – mówią radna Beata Jankowiak i Monika Śliwińska, prezes Stowarzyszenia Klub Kobiet Przedsiębiorczych NaMaxa.
We wtorek o godz. 17:30 w Kostrzynie odbędzie się protest w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego.

W czwartek Trybunał Konstytucyjny swoim wyrokiem uniemożliwił dokonanie legalnej aborcji w Polsce, wykreślając z ustawy usunięcie ciąży w przypadku wady i ciężkiego uszkodzenia płodu.

Od kilku dni w całej Polsce trwają protesty, na ulice miast wyszło tysiące osób. Podobnie było w niedzielę w sąsiednich Pobiedziskach:

Protest odbędzie się również w Kostrzynie.

– Zapraszamy wszystkie Mieszkanki Gminy Kostrzyn oraz Panie z innych gmin, na wiec "Myślę,Czuję,Decyduję", aby każda mogła wyrazić swoją opinię, wypowiedzieć się w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego przez wyrok Trybunału Konstytucyjnego.
Uważamy, że zostałyśmy pominięte w tak ważnej dla Kobiet kwestii jak prawo aborcyjne. Ktoś decyduje o naszym życiu nie mając pojęcia, że skazuje nas na wieczne cierpienie
– wyjaśnia Beata Jankowiak, radna gminy Kostrzyn.

Protest rozpocznie się we wtorek, 27 października o godz. 17:30 w Parku Miejskim przy kostrzyńskim dworcu, po czym demonstracja przejdzie ulicą Dworcową na Rynek, gdzie zapalone zostaną znicze.


Na zdjęciach niedzielny protest w Pobiedziskach
Fot: kuba_lakomy/twitter

Komentarze (44)

31-10-2020 20:05:44
Kostrzyniak
Właśnie trafiła do Sejmu ustawa w sprawie aborcji skierowana przez prezydenta. Było to do przewidzenia. Organizatorki protestu narażają ludzi na utratę zdrowia i życia, bez skrupułów. Naprawdę dużo ludzi jest chorych.
31-10-2020 19:50:40
PL
Beatko - dzisiaj nie strajkujesz?
31-10-2020 18:40:31
Kob.
Inspiratorom protestów nie chodzi o aborcję,aborcja jest tylko pretekstem do obalenia Rządu. Nie rozumiem dlaczego w manifestacji biorą udział dzieci i młodzież.Ci młodzi protestują przeciwko czemu.......
27-10-2020 20:55:49
Mężczyzna
Pani radna - czy pani wie co robi? Napewno? Dziwaczne pomysły w czasie covid!
27-10-2020 20:41:37
AM
Pani Beato jest Pani odważna kobieta. Mieć odwagę powiedzieć nie w małym miasteczku i zmobilizować tłumy świadczy o Kobiecie z charakterem. Niestety zabrakło jej Panom Burmistrzom, stali w ostatnim rzędzie, jakby się ukrywali Zabrakło Panom odwagi Prezydentów Trzaskowskiego czy Jaśkowiaka.
27-10-2020 20:20:33
Jadzia
Pani B.........namówiła Pani ludzi do przestępstwa będzie Pani miała swój znaczny udział za wzrost zachorowań a może i za śm.... w Kostrzynie
27-10-2020 19:06:56
Ola
Projekt ustawy jest projektem obywatelskim. Te panie organizatorki protestu w czasie pandemii narażają na zakażenie wiele osób. Do tego wprowadzają wiele osób zwłaszcza kobiet, że jest to projekt PIS. Włączcie myślenie, ten projekt zostanie odrzucony w Sejmie podobnie jak ten rozpatrywany w kwietniu. Sejm musi rozpatrzyć ten projekt a panie organizatorki wyprowadzają ludzi na ulicę są wulgarne manipulują emocjami kobiet i nie mówią prawdy. To jest projekt obywatelski który zebrał odpowiednią i musi być rozpatrzony. Wstyd pani Beato nie doczytała pani i naraża ludzi na zakażenie. Wstyd!
27-10-2020 18:22:54
Kobieta za życiem
Cywilizacja śmierci, papież to przewidział.
27-10-2020 16:57:12
Faustyna
W zgromadzeniach publicznych może uczestniczyć max. 5 osób. Uczestnicy mają obowiązek zakrywania nosa i ust oraz zachowania 1,5 m odległości od innych osób. Ponadto odległość między zgromadzeniami nie może być mniejsza niż 100 m. Pani Beatko nawołuje Pani do przestępstwa??? Jako radna nie stosuje się Pani do zasad bezpieczeństwa...
27-10-2020 15:50:59
MERY
Wydaje mi się, że trochę Państwo nie rozumiecie, nie chodzi o usuwanie zdrowych ciąż tylko o te z wadami rozwojowymi dziecka uniemożliwiającymi mu przeżycie poza organizmem matki. Każda ciąża to ogromne wyzwanie dla organizmu więc wiedząc, że zakończy się ona śmiercią dziecka jest bezsensownym skazywaniem matki na cierpienie zarówno fizyczne jak i psychiczne. A co z tym dzieckiem czy nie cierpi po urodzeniu zanim umrze? Tym się nikt nie przejmuje ważne że się urodziło. Tylko rodzice powinni decydować czy przerwać ciążę w takiej sytuacji!
27-10-2020 15:20:51
Kostrzynianka
Kobieta może oddać krew lub nerkę dziecko niejest jej własnością zabójstwo zawsze będzie zabójstwem nawet jak to inaczej nazwiecie
27-10-2020 15:00:25
Flack
Widzę że kościelnej ciemnoty w Kostrzynie nie brakuje.To dobrze bo przynajmniej można wam w twarz powiedzieć że wasza hipokryzja, zakłamanie i obłuda nie zna granic.Będziemy protestować bo Polska to nie Iran i nam tutaj państwa wyznaniowego nie zrobicie.
27-10-2020 14:20:31
Normalny
Protestujcie sobie ile chcecie, tylko nie utrudniajcie życia NORMALNYM Polakom!
27-10-2020 12:34:43
Gucio
Ta argumentacja. "Chcesz to możesz rodzić, nikt ci nie każe zabijać a to moja sprawa ja za to odpowiadam". Teraz uwaga zamiast dzieci, które się jeszcze nie urodziły wstawią w tę narrację już za kilka lat ludzi starych i niedołężnych, ludzi po wypadkach tych co im nie pozwalają "cieszyć się życiem".
27-10-2020 12:32:23
Wierni parafii PW Świętych Apostołów
Do wszystkich katolików, członków naszej Parafii, szczególnie mężczyzn, przyjdźcie dziś na wieczorną Mszę Świętą. Będziemy się wspólnie modlić. Być może przyjedzie dać nam szczególne świadectwo naszej wiary zwłaszcza dzisiaj. Serdecznie zapraszamy. Wierni.
27-10-2020 12:03:48
PL
Do tych rozwydrzony, wulgarnych protestujących: wystarczy wygrać wybory i zmienić konstytucję. Zostawcie Polskę i Polaków w spokoju!
27-10-2020 10:45:19
Nikitka
do Kar : ja też jestem Katoliczką. I dzisiaj pójdę na protest. Po prostu mam włączone myślenie. Pozdrawiam.
27-10-2020 10:36:21
Antonina
Do wszystkich ktorzy twierdza ze maja prawo decydowac o zyciu lub smierci drugiego czlowieka - co by bylo gdyby wasi rodzice mieli takie samo zdanie jak wy i zdecydowali sie by was zabic przed narodzeniem? Macie kolo siebie kogos kogo kochacie? Wyobrazcie sobie ze jej / jego nie ma, bo rodzice nie pozwolili jej/ jemu sie narodzic?
27-10-2020 08:48:27
Kar.
przecież wiadomo ze w tych protestach nie chodzi o kobiety tylko żeby odsunąć demokratycznie wybrany rząd. Kobiety nie dajcie sie wykorzystywać włączcie myślenie. A od plebani I od kościoła jak najdalej nie życzę sobie tego towarzystwa jako katoliczka żeby sie tam kręciło
27-10-2020 08:37:48
Kar.
Wstyd mi jako kobiecie że dzisiejsze kobiety podczas protestów są wulgarne to jest najgorsze ..... jestem kobietą, ktora głosowała na Pis nie żałuję I ten głos maja u mnie zawsze zagwarantowany .... kobiety szanujcie sie !!!!!!!bo jeśli same sie nie szanujemy to nie oczekujemy tego od innych . Wstyd wstyd wstyd wstyd
27-10-2020 08:21:02
@Historyk
jedna z organizatorek jednoznacznie na swoim fb napisała, że celem organizowanego przez nią protestu jest odsunięcie PIS od władzy.
26-10-2020 23:22:29
Historyk
Aborcję w Polsce wprowadza w 1943 r Adolf Hitler (info oficjalne). Złożenie zniczy pod pomnikiem pomordowanych jest albo grubym nietaktem albo chęcią oddania czci pomordowanym dzieciom. Dodatkowo organizatorka protestu ogólnopolskiego, w radiu Zet, w dzisiejszym wywiadzie jasno powiedziała, że chodzi o walkę z Kościołem i zachęca do profanacji. Ufam, że nasze panie odetną się jednoznacznie od rzekomego protestu kobiet i wyrażą swoje propozycję legislacyjną
26-10-2020 21:56:29
Aga
Po co głosowaliście na PIS. To było do przewidzenia że to zrobia.
26-10-2020 21:15:55
JednakNarodzony
Taaa... niech kobiety decydują o sobie... Niech sobie protestują w czasach Covida ale niech nie ograniczają mojego prawa do normalnego poruszania się po miastach! A te naloty na kościoły to już mega przegięcie! Nawet komuna tego nie robiła.
26-10-2020 20:37:15
Matka niepełnosprawnego dziecka
Mój syn nie chętnie poznaje nowe osoby bo boi się ze go nie polubią bo jest inny, bo jest na wózku, bo mówi nie wyraźnie. Więc do ch....y niech pan nie mówi co jest dobre dla innych każdy ma prawo decydować o sobie i własnym życiu. Każdy ma swoje własne sumienie i tam do góry bedzie się z niego rozliczał. Są ludzie silni jak ja którzy dadzą sobie radę choćby mieli chodzić po kolanach ale są kobiety słabsze które nie dadzą rady wiec nikt nie ma prawa ich zmuszać do cierpienia. I decydować jak ma wyglądać ich życie.Kobieta ma całą ciążę cierpieć wiedząc że uroďzi chore dziecko ktore nie przeżyje tylko po to zeby nadać mu imię i je pochować? Szanujmy wybór tych kobiet które się na to decydują i nie potępiajmy ich za ich wybór to dla nich jest tragedia.
26-10-2020 20:23:47
Aga
Trzeba nie było głosować na PIS. Było wiadomo że to zrobia.
26-10-2020 20:11:58
Matka niepełnosprawnego dziecka
Panie Leszku a może się zamienimy? Chce pan wiedzieć jak to jest być do dyspozycji dziecka 24 godziny na dobę? Ja od 14 lat czuję się jakbym miała noworodka w domu. W nocy gdy śpię a mój syn oddycha inaczej iż zwykle ja wstaję sprawdzić czy wszystko ok i tak co noc. Ja też bym chciala sobie zrobić paznokcie iść do fryzjera, z mężem na kolacje do restauracji albo do kina, ale nie mogę. I tak mają wszystkie rodziny z niepełnosprawnymi w domu. I nikt nie ma prawa decydować za kobiete jak ma wyglądać jej życie, ja jestem silna mam wspanialego męża który mnie wspiera i pomaga i gdyby mógł to przychylił by nieba naszemu synkowi i córce ale wiem ze są sytuacje kiedy facet dowiaduje się że dziecko bedzie chore i zostawia kobiete samą to co ona ma zrobić gdy jej ukochany ja zostawia gdy rodzina się odwraca? Wie pan co czuje taka kobieta? Chciałby pan być na jej miejscu? Chyba nie? To niech pan nie mówi że inni mogą decydować za nas co jest dobre a co nie moralne! Czy widzi pan na ulicach dużo osób niepełnosprawnych? Nie . A wie pan dlaczego? Bo wam zdrowym przeszkadza widok chorych powykrzywianych osób na wózkach, niekiedy krzyczacych, śliniących się. Bo wam zdrowym nie pasuje to do pieknego krajobrazu. Najlepiej zakazać aborcji i pozamykać niepełnosprawnych w domu bo jeszcze zdrowych i pięknych czymś zarazą. Wie pan jak ja się czuje gdy jestem w sklepie czy gdzieś na ulicy a ludzie sie za moim dzieckiem ogladaja i sze
26-10-2020 18:39:55
Człowiek
5 lat więzienia zasądził szczeciński Sąd Okręgowy w 2019 roku mężczyźnie oskarżonemu o zabicie psa i znęcanie się nad dwoma kotami. Młody mężczyzna ma też 10-letni zakaz posiadania zwierząt... Ile jest za człowieka, ile lat? Kto zaproponował obecnie obowiązującą konstytucję?
26-10-2020 17:59:17
OBSERWAtor
Matka niepełnosprawnego dziecka : Pani post powinien zakończyć tę dyskusję i o to proszę Administratora. Pozostaję w podziwie dla Pani i dla Pani rodziny.
26-10-2020 17:08:50
Matka niepełnosprawnego dziecka
Popieram protest. Jestem mamą 14letniego synka z niepełnosprawnością ( u nas doszło niedotlenienie podczs porodu).KOCHAM SWOJE DZIECKO pomimo niepelnosprawności, tylko ja i moja rodzina wiemy jak dużo poświęceń nas to kosztuje ile wyrzeczeń. Moje rowieśniczki korzystają z życia a ja ? Pieluchy, rehabilitacja, ataki padaczki,bolesne operacje ortopedyczne i cierpienie mojego dziecka. A nasze kochane państwo daje jałmużne po urodzeniu chorego dziecka a potem radź sobe sama. Do specjalisty prywatnie 250zł wozek inwalidzki 7,500zł ortezy 4,500zł pieluchy leki itd. Ale są też tacy co powiedzą ja musze pracować a ty siedzisz w domu i dodtajesz zasilek za opieke nad niepelnosprawnym dzieckiem. Moze rząd sie ze mną zamieni? Gdybym ja wiedziała ze moje dziecko będzie niepełnosprawne urodziła bym je i tak. Ale wiem że dla niektórych kobiet to zbyt duży cieżar. Sa różne sytuacje życiowe i nie każda kobieta da rade ten cieżar unieść. Dlatego popieram ten protest bo nikt nie ma prawa decydować za nas. Nikt nie ma prawa skazywać kobiet i tych dzieci na cierpienie.
26-10-2020 16:07:07
leszek
Pan Jacek N. O tym, czy płód znajduje się w rynsztoku zależy właśnie od kobiety. Nie bronię prawa kobiet do własnego ciała: może robić cokolwiek z włosami, paznokciami itp. Póki co płód nie jest jej ciałem i - uprzedzając kolejne uwagi - nie może go sobie sama "zrobić". Na temat ideologii nazizmu: wystarczą podręczniki szkolne (uważnie czytane). Nie mam zamiaru kontynuować korespondencji, bo jak zaznaczyłem, podziały są tak wielkie, że tylko grono specjalistów może załagodzić konflikt, który politycy przekują w odpowiednie przepisy prawne.
26-10-2020 15:55:08
Tamara
Będę. Wierzę w Boga, a nie w instytucje o nazwie Kościół. To Pan Bóg mnie oceni czy jestem dobrym człowiekiem czy nie.
26-10-2020 15:27:43
kobieta 1
Pani Beato : Czy mamy zabrać wieszaki - a może byśmy je zabrali i powiesimy na płocie od plebanii ?
26-10-2020 15:24:48
nihil
A mnie to wali. Stać nas na wyjazd do Czech i Niemiec, i wydania na aborcję tych nędznych ok. 400 euro. I mamy gdzieś w poważaniu stanowisko facetów w sukienkach, pseudo obrońców życia, panie godgowe, bezdzietnych ultraprawicowców, itd, itd.
26-10-2020 15:11:25
Flack
Popieram protest w każdym punkcie,nie będzie nam kościół mówił co jest moralne a co nie zwłaszcza w obliczu totalnej degrengolady tej niby instytucji.Proponuję zakończyć ten marsz przed plebanią,żeby dać jasny sygnał o co i kogo w tym proteście chodzi.
26-10-2020 15:09:47
Jacek N.
Panie leszek : lepiej mieć napisy z rynsztoka niż za jakiś czas płody ludzkie w rynsztoku, bo ktoś odebrał prawo kobiecie o decydowaniu o własnym ciele. Z przyjemnością zapoznam się z literaturą nazizmu na ten temat - może jakiś tytuł ???
26-10-2020 15:00:08
Kobieta, matka, Polka
Będąc w szpitalu podczas drugiej, zagrozonej ciąży, poznałam ciężarną, swoją rowiesniczke, celowo to napisałam, bo do"najmłodszych" matek już nie należę. Miała już dwójkę dzieci i bardzo cieszyli się na kolejne. Niestety, różni lekarze, z różnych ośrodków w kraju (bo odwiedziła ich kilka, jeśli nie kilkanaście, by potwierdzić diagnozę) stwierdzalo, że to,co się w niej rozwija w żadnym przypadku nie przypomina dziecka, jak to teraz niektórzy próbują nazywać. Dziękowała Bogu, że nie powiedzieli dzieciom o ciąży bo nie wyobrazali sobie, co mieliby im powiedzieć, gdyby ciążę donosila. Widziałam jej ból, ale zrozumiałam decyzję, jej wybór. Łatwo jest się wypowiadać, gdy samemu nie doswiadczylo się takiej tragedii. Tragedii, ktora dotyka całe rodziny. Nikt nikogo nie zmusza do przerywania ciąży, jaka by nie była, dlatego nikogo nie można zmuszać by utrzymywać ciążę, która kończy się cierpieniem matki, narodzonego i całej rodziny....
26-10-2020 14:21:36
Człowiek
A kiedy protest w sprawie prawa do "likwidacji" osób, które stały się niepełnosprawne w trakcie żywota. Czy będzie można likwidować niedołężnych starców, ludzi po wypadkach i "roślinki"?
26-10-2020 14:18:16
Kobieta, matka, Polka
Nie można nikogo zmuszać do heroizmu, do wałki z samym sobą. Każda utrata ciąży, czy naturalna (poronienie), czy wynikajaca z przesłanek medycznych(w końcu do tego służą zdobycze nauki w postaci badań prenatalnych np) jest ciężkim przeżyciem dla kobiety, to oczywiste! Ale nikt nie ma prawa podejmować decyzji za ciężarną! Popieram protest!!!
26-10-2020 13:09:38
leszek
Do mieszkańca kamienicy Jeśli barbarzyńcą nazywasz obrońcę życia, to jak nazwiesz matkę dokonującą aborcji (czytaj: zabijającą własne dziecko w swoim łonie). A może pójdźmy dalej: coś trzeba zrobić z dziećmi, u których stwierdzono wady już po urodzeniu. Już kiedyś to próbowano (proponuję literaturę na temat nazizmu). A problem bardzo skomplikowanych sytuacji w przypadku chorób dzieci nie narodzonych należy rozwiązać przez dyskusję specjalistów (lekarzy, etyków) a nie profanując kościoły, czy też maszerując z afiszami z napisami z rynsztoka.
26-10-2020 12:51:32
k8
Wszyscy Panowie są mile widziani, Pan również :)
26-10-2020 10:30:54
alicja
we wtorek będziemy
26-10-2020 10:17:33
mieszkaniec kamienicy
Pani Beato. Jestem z Wami. Może też warto zaprosić na to spotkanie tzw. społecznego asystenta posła Wróblewskiego - Pana Artura. Może On będzie potrafił wyjaśnić w jaki sposób zostaje się barbarzyńcą i jednym z twórców piekła kobiet. ps. Cała moja rodzina weźmie udział w proteście.
26-10-2020 09:59:07
Rzepool
Mam nadzieję, że panowie sa takze mile widziani.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
27

kwi

16:00
GUŁTOWY, boisko ul. Kasztanowa 17
GKS Gułtowy - Fara Pelikan Żydowo

16:00
BRZEŹNO, boisko ul. Długa 9
Maratończyk Brzeźno - Unia Swarzędz II

03

maj

10:00
KOSTRZYN, kościół Piotra i Pawła (Fara), ul. Średzka 8
Msza św. za ojczyznę - obchody święta Konstytucji 3 Maja

23

maj

Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury "Kostrzynianka" ul. Poznańska 33, Kostrzyn
Akcja honorowego poboru krwi
w godz. 8:30-13:30

25

maj

do 26-05-2024
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
44. Kurdesz Kasztelański

[ wszystkie ]

Sonda
Czy jesteś za zmianami zasad handlu w niedzielę?

Tak, wszystkie niedziele powinny być handlowe

Jestem za tym, by tylko jedna lub dwie niedziele w miesiącu były handlowe

Nie, niech zostanie tak jak jest


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: