Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Woda pod nowym wiaduktem. Burmistrz: "występuje problem związany ze stabilnością gruntów" - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
Woda pod nowym wiaduktem. Burmistrz: "występuje problem związany ze stabilnością gruntów"
23-06-2020 09:30   Janusz Ludwiczak
Zakończyła się budowa wiaduktu pod linią kolejową. Niebawem przeprowadzone zostaną odbiory techniczne. Pod nowym wiaduktem pojawiła się jednak woda.
Tymczasowo wstrzymane zostały prace związane z budową dróg dojazdowych.
– Występuje problem związany ze stabilnością gruntów. Zarówno gmina jako inwestor, inspektorzy nadzoru jak i Zarząd Dróg Powiatowych mają wątpliwości co do przyjętej przez projektanta technologii. Na ten moment termin zakończenia inwestycji nie jest zagrożony – wyjaśnia burmistrz Szymon Matysek.

Wykonawca, firma Strabag zakończyła budowę wiaduktu, który powstał pod linią kolejową z Poznania do Warszawy. Inwestycja, którą wspólnie realizowała gmina Kostrzyn wraz ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe kosztowała blisko 29,5 milionów złotych, z czego 14,426 mln zł dofinansowała kolej.

– Inwestycję udało się ukończyć w terminie. Obecnie jesteśmy przed odbiorem technicznym – zaznacza Waldemar Biskupski, zastępca burmistrza gminy Kostrzyn.

Pod nowym wiaduktem pojawiła się jednak woda. Jak pisali w komentarzach nasi Czytelnicy: "Kaczki przeniosły się na jeziorko pod tunelem". Okazuje się, że pojawił się problem ze stabilnością gruntów. Wstrzymane zostały prace związane z budową dróg dojazdowych do wiaduktu (tunelu).

– Jeśli chodzi o część drogową, to faktycznie jest problem. Na odcinku od wiaduktu do ronda łączącego drogi występuje problem związany ze stabilnością gruntów. Zarówno gmina jako inwestor, inspektorzy nadzoru jak i Zarząd Dróg Powiatowych mają wątpliwości co do przyjętej przez projektanta technologii – mówi portalowi InfoKostrzyn.pl Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.

– Obecnie wykonawca wstrzymał się z pracami związanymi z budową dróg do tunelu. Zwróciliśmy się do projektanta, który prowadzi nadzór autorski, żeby dokonać zmian technologii. Musimy mieć jego zgodę. Przypomnę, że inwestycja ma 8-letni okres gwarancji, trudno się więc dziwić, że wykonawca nie chce ryzykować.
Mamy do czynienia z gruntami organicznymi. Zdaniem wykonawcy okazało się, grunty na pewnym fragmencie są słabonośne. Były prowadzone odwierty i badania gruntu, teren był sprawdzany, ale przy każdej inwestycji zawsze mogą się pojawić problemy techniczne, czego nie da się wykluczyć. Taką sytuację mieliśmy podczas przebudowy ulicy Wrzesińskiej, czy dwa lata temu podczas remontu ulicy Warszawskiej i budowy węzła przesiadkowego przy dworcu, gdzie natrafiliśmy na gazociąg, którego nie było na żadnych mapach geodezyjnych
– dodaje wiceburmistrz Waldemar Biskupski.

Prowadzone są jednak inne prace związane z budową i przebudową dróg.

– W tym projekcie mamy inne drogi. Prowadzone są prace drogowe na ulicy 3 Maja, na ukończeniu jest ulica Kopernika, kontynuowane są prace na ulicy Grunwaldzkiej i Miłosza. Przed nami przebudowa ulicy Średzkiej (na odcinku Warszawska – Powstańców Wielkopolskich powstanie rondo) i budowa ulicy Nad Strumieniem. Obecnie trwają tam prace związane z pełną wymianą infrastruktury podziemnej w ulicy Średzkiej – zaznacza burmistrz Szymon Matysek.

– Budujemy wodociąg, by zamknąć klamrą wschodnią część Kostrzyna. Mieszkańcy os. Królewskiego narzekali na niskie ciśnienie wody. Dlatego teraz doprowadzamy wodociąg, by później nie rozrywać już nowych dróg – dodaje wiceburmistrz Waldemar Biskupski.

Zdaniem władz gminy Kostrzyn tunelem będziemy mogli przejechać za rok, czyli zgodnie z zakładanym terminem oddania inwestycji do użytku.

– Na ten moment termin zakończenia inwestycji nie jest zagrożony, ale jeśli pojawią się trudności, związane z inną metodą wykonania inwestycji to może wystąpić opóźnienie – przekonuje burmistrz Szymon Matysek.

– To największa inwestycja w powojennej historii Kostrzyna. Wartość całego projektu przekracza ponad 53 mln zł. Realizowana budowa to efekt współpracy aż trzech podmiotów: Gminy Kostrzyn, PKP PLK oraz Starostwa Powiatowego w Poznaniu. Obok tunelu powstaje nowy układ drogowy o wartości ponad 20 mln zł, z czego 9 mln zł przekazał Powiat Poznański – podsumowuje wiceburmistrz Waldemar Biskupski.


R E K L A M A

Komentarze (80)

24-09-2020 10:44:36
Mieszkanka Strumian
wystarczyło wyremontować przejazd... teraz sytuacja jest fatalna ... mieszkańcy strumian (a jest nas coraz więcej ) jeżdżą do okoła a to naprawdę spory kawałek , a co gorsza chodzą na szage łącznie z dzicmi ... tylko czekać aż stanie się tragedia. O wyrzuconych pieniądzach gminy już nie wspomnę
02-07-2020 22:37:36
Rafał
Problem ze stabilnością gruntów to nie tylko problem bardzo dużych kosztów budowy. Każdy remont tej drogi będzie kosztował kupę kasy. Czy burmistrz w ogóle potrafi myśleć? Jak można było gminę wpakować w takie g....?
29-06-2020 16:41:07
Bolek
Do Piotr, na żaden z tych zbiorników gmina środków unijnych nie pozyskała, na tunel też nie. Tunel będzie rozliczany przez PKP PLK i na wszystkich zestawieniach będzie uwzględniany jako środki pozyskane przez PKP PLK.
28-06-2020 00:20:20
Kasia
Moze będą robić w nowym miejscu plaże przy tunelu
27-06-2020 23:30:12
do Piotr.
To kiedy ta broszura? Już drukujecie ?
27-06-2020 19:24:09
Do Kasia
Zarasta chwastami
27-06-2020 18:31:43
Kasia
A kiedy bedzie obiecana plaża miejska,bo taka ładna pogoda,leżaki gmina zakupiła
27-06-2020 16:29:09
Do piotr
Będą obydwa zbiorniki retencyjne (ten koło Wrzesińskiej i ten pod tunelem)? Buhaha. Znaczy, że musi się mocno palić grunt pod nogami....
27-06-2020 13:02:50
Piotr
Mikołaj- Renata. Szkoda, ze nie interesujesz się na bieżaco sprawami gminy. Na jednej z sesji była prośba aby podsumowac i poinformować wszystkich Mieszkańców jakie inwestycje i z jakich źródeł w tym unijnych zrealizowano w latach 2014-2020. Mówiono, żeby zrobić broszurę, w której będą również zdjęcia z przed (czyli do jakiej ruiny zostały w ostatnich 15 latach doprowadzone obiekty publiczne, szkoły i drogi) i jak wyglądają dziś. Wg radnych broszura ma trafić do każdego domu aby każdy Mieszkaniec mógł porównać jak pięknie w końcu zmienia się nasza gmina. Czekam z niecierpliwoscią na ten dokument. Zdrowia życzę.
27-06-2020 11:11:12
@Mikolaj
Czy jak tam masz na imię. Kazdy może sobie rzucić dowolną kwotę. Teraz proszę rozpisz te 34 miliony. Bo inaczej to tylko słowa. Slowa, słowa... Sprawdź w dokumentach w poniedziałek będzie łatwiej. Tylko biada jak uzbierasz mniej. Poza tym mam wrażenie, że panią Lepczyk hejtuje tu wciąż ta sama osoba tylko pod różnymi nickami. W sumie to mam pewność.
27-06-2020 08:37:22
Mik
Mikołaj - Pani Renato. Podsumowując. Tylko hejt. Żadnej merytoryki. 2007-2013 - 6 milionów z unii dla gminy Kostrzyn, 2014-2020 - 34 miliony z unii dla gminy Kostrzyn. Obecna władza pozyskała 6 ( słownie:sześć) razy więcej. Gmina zmieniła się, rozwija. Wszyscy to widzimy. Myślałem, że choć odrobinę zależy Pani na Mieszkańcach. Pani rolą jest tylko hejt na Matyska, Biskupskiego, Radnych i wszystkich, którzy obecnie działają w kostrzyńskim samorządzie.
27-06-2020 07:37:49
Renata Lepczyk
Piszącemu do mnie dziękuję za odpowiedź. Potwierdza ona moją. W perspektywie 2007-2013 też drobne projekty były w naszej gminie realizowane ze środków unijnych właśnie pod koniec, np. Przebudowa ul. Szkolnej w Czerlejnie, rewitalizowany był park Harcerza, termomodernizacja Strażnicy OSP. Większe i strategiczne projekty były realizowane w pierwszych latach perspektywy. Tu należy dodać przebudowę ul. Poznańskiej z sygnalizacją świetlną poprawiającą bezpieczeństwo od ul. Poznańskiej aż do Rynku.
26-06-2020 23:50:04
Mikołaj
Porównując te dwie perspektywy unijne Matysek wypada słabo. Rozdanie 2007-2013: budowa Obwodnicy Kostrzyna ul. Okrężna i Zbożowa, parę kilometrów kolektora kanalizacji dla Siekierek, nowa świetlica w Drzązgowie, a Matysek 2014-2020 tylko ul. Warszawska, na którą można było przecież pozyskać środki z programu rządowego i termomodernizacja MGOK, urzędu, Biblioteki i szkoły w Iwnie.
26-06-2020 23:19:31
Do Renaty Lepczyk
W obowiązku jestem przypomnieć ostatnie 43 tys dla Gułtów (buhaha)
26-06-2020 23:16:03
Do redakcji
Niebieski na rację. Należą się duże podziękowania za artykuł. Ale nie burmistrzowi (informowanie to jego obowiązek, z którego w przypadku tunelu wywiązuje się niedostatecznie) ale Redakcji. Bardzo dziękuję! Domniemuję, że trochę miałem w tym udziału, przez sugestię w jednym z poprzednich komentarzy.
26-06-2020 23:11:45
Do rada rodziców po raz n-ty
Dlaczego nie odpowiadasz na pytania? Acha, no i popełniasz błąd. Myślisz, że rozmawiasz z jedną osobą. Nie, rozmawiasz z co najmniej dwiema.
26-06-2020 22:44:57
Renata Lepczyk
Krzychu, naprawdę nie rozumiesz czy udajesz? A jakie środki unijne pozyskała nasza Gmina w 2019 i 2020 roku? Przy każdej perspektywie unijnej pod koniec większość środków na twarde inwestycje jest rozdana. W perspektywie 2007 - 2013 gmina pozyskała środki na Budowę obwodnicy Kostrzyna ul. Okrężnej i Zbożowej. Została utworzona strefa ekonomiczna, która dzisiaj daje dochody do budżetu. Pozyskano też środki unijne na budowie kanalizacji w Siekierkach oraz budowę nowej świetlicy w Drzązgowie. Szkoda, że w ostatnich latach takie działania nie były kontynuowane.
26-06-2020 22:19:28
Rada Rodziców
Pani Renato spokojnie. Tylko zapytałem. Nie łatwiej było by napisać pod jednym nickiem? Aha to dla niepoznaki!
26-06-2020 21:53:50
Niebieski
Panie Burmistrzu. Dziękuję za informację przekazane w powyższym artykule. Dobrze, że problem został podniesiony na etapie wykonawstwa a nie podczas eksploatacji. Liczę, że zaistniały problem zostanie rozwiązany. Dziękuję za wybudowaną ulice Krzywoustego, z której często korzystam. Znakomita robota. Pozdrawiam serdecznie
26-06-2020 21:53:41
Norbi
Trochę poczytałem i wnioski. To była bardzo słaba Rada Rodziców, m.in. Matysek, Biskupski, Jankowiak, nie potrafili napisać wniosku do budżetu o remont czegokolwiek. Tylko Komisja Oświaty wnioskowała o środki na remont szkoły, poczytajcie protokoły z sesji z 2013 r. i zapytajcie radnego Kubiaka. Przewodnicząca Rady zgłaszała wniosek o przeznaczenie miliona złotych wg kosztorysu, by zrobić jak najwięcej, bo ryzykowne było dzielenie remontu na etapy Przecież wymieniano rury kanalizacyjne w całym pionie, budowę nowej instalacji łatwiej oszacować. Nie czytacie protokołów z sesji i pleciecie bzdury.
26-06-2020 21:35:59
@Rada Rodziców
W jednym masz rację. Jeśli remont szkoły to belka to tunel to las równikowy. Albo kupa desek z wiatraka.
26-06-2020 21:31:30
Do rada rodziców raz jeszcze
Jeżeli remont droższy o 40 % nazywasz bublem, jak nazwiesz droższy o chyba już 100% w stosunku do kosztorysu inwestorskiego tunel i drogi? No jak?
26-06-2020 21:26:55
Do rada rodziców
Dwie sprawy. Żadna komisja rady nie organizuje przetargów. Komisja przetargowa jest powoływana przez burmistrza, burmistrz zatwierdza wynik przetargu. Poczytaj BIP. Ale, idąc twoim tokiem myślenia. Jaka komisja poprzedniej rady jest odpowiedzialna za projekt dróg dojazdowych do tunelu? Kto był jej członkiem? Kto teraz jest radnym? Poproszę nazwiska. Po drugie, co twój wywód ma do tunelu i dróg dojazdowych?
26-06-2020 21:07:32
Rada Rodziców
W 2013 roku po tym jak spadła umywalka dziecku na nogi, rodzice wymusili remont Szkoły Podstawowej w Kostrzynie. Nie było żadnych dokumentów, więc zlecony został projekt remontu. Dokumentacja projektowa obejmowała wymianę instalacji wod-kan, instalacji elektrycznej, remont i modernizację ścian obiektów. Po ogłoszeniu przetargu, podpisana została umowa na pierwszy etap remontu na kwotę 698 950 złotych. Dokumentacja okazała się bublem ponieważ I etap remontu zakończył się kwotą 976 387 złotych. Nic się w projekcie nie zgadzało!!! Wzrost inwestycji wyniósł aż 40%. Jak Komisja Oświaty mogła dopuścić aby ogłosić przetarg na takim BUBLU projektowym? Pani Lepczyk to Pani oprócz przewodniczenia całej Radzie Gminy była także członkiem Komisji Oświaty i Kultury! Dlaczego dopuściła Pani jako członek Komisji Oświaty i Kultury do realizacji projektu, który był takim bublem i niósł za sobą wzrost kosztów inwestycji aż o 40% ??? Co Pani robiła w tej Komisji??? Bo na pewno nie dbała o bezpieczeństwo i finanse naszej gminy. Jak to leciało? Źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz…
26-06-2020 20:21:18
Blu
Co za rozpaczliwa i nieudolna próba odwracania uwagi od prawdy. Fakt jest taki że już za chwilę każda kostrzyńska rodzina wyda ponad 1000 zł żeby można było zakończyć budowę. Ludzie przejrzyjcie na oczy! Właśnie w błoto idą pieniądze które mogliście przeznaczyć na wakacje! Dosłownie w błoto! Za chwilę będzie się z nas śmiać cała Polska.
26-06-2020 18:19:51
Orzeł
Pani Lepczyk była Pani radną i przewodniczącą rady,czym się może Pani pochwalić? Jakie ważne inwestycje powstały za Pani kadencji? Dlaczego jest Pani taka mściwa ? Proszę najpierw przytoczyć,przypomnieć wielkie inwestycje Gminy Kostrzyn,którymi Pani zasłynęła... ?
26-06-2020 18:11:09
WIEŚ
Piszecie o potrzebach w tej gminie, a ktokolwiek wie, że w tej gminie są WSIE . Tam również ludzie żyją, mieszkają,podatki płacą i patrzą jak Kostrzyn pięknieje i czekają, czekają ......aż tyle otrzymują wzamian .
26-06-2020 17:08:06
@ Do: Renata Lepczyk
A w którym to roku Biedronka przejęła inną sieć i wpłynęło do budżetu gminy 8 mln złotych? I co z tej kwoty zrobiono w Gminie?
26-06-2020 17:05:50
Konstruktor ekranów na Milosza
Może mi ktoś wytłumaczyć wielką przerwę w ekranach akustycznych na ulicy Miłosza? Że już o dziurach w drodze nie wspomnę... Kolejny bubel w tej gminie
26-06-2020 16:31:08
Robert
Bake. Smutny człowieku. Najważniejsza inwestycja w historii gminy, która będzie zrealizowana. Będziesz z niej korzystał tak jak wszyscy Mieszkańcy miasta i gminy przez kolejne dziesięciolecia. Brawo gmina Kostrzyn za piękny rozwój. Rozwiazujcie problemy, realizujcie kolejne inwestycje. Brawo włodarze!
26-06-2020 16:24:53
Krzychu
Pani Renato co za brednie. W 2010 roku w środku perspektywy unijnej 2007-2013 gmina przygotowuje się do następnej? A dlaczego nie do trwającej i nie korzysta ze środków dostępnych? Wszystkie gminy pozyskiwały środki unijne a gmina Kostrzyn się przygotowywała? To co Pani pisze świadczy o całkowitym braku wiedzy i pomyslu na samorząd. Jak dobrze że to dawno już minęło...
26-06-2020 11:37:04
Kostrzyniak
Przede wszystkim mieszkańcom należy się odpowiedź: Kto tak fatalnie wybrał to miejsce na budowę tunelu i dróg dojazdowych? Czy na lokalizację wpłynęła decyzja Matyska o zamknięciu dwóch przejazdów kolejowych? Ile odwiertów badawczych i w jakich miejscach wykonano przed zleceniem projektu? Kto ponosi odpowiedzialność?, bo nie o czapkę śliwek tu chodzi, tylko o miliony złotych - pieniądze gminne ciężko zapracowane przez mieszkańców.
26-06-2020 11:00:18
Bake
To największy bubel w powojennej historii Kostrzyna. Wartość całego projektu przekracza już ponad 60mln zł. Realizowana budowa to efekt współpracy aż trzech podmiotów: Gminy Kostrzyn, PKP PLK oraz Starostwa Powiatowego w Poznaniu. Obok tunelu w bólach powstaje nowy układ drogowy o wartości ponad 20 mln zł, z czego 9 mln zł przekazał Powiat Poznański.
26-06-2020 09:51:44
Kostrzyniak
Mówią: Prawdziwa cnota krytyk się nie boi, jakoś nie widzę by władze potrafiły wytłumaczyć swoje działania, tylko płaczliwe wpisy i hejtowanie osób, bo jest jakaś krytyka. Krytyka działania władz to przywilej demokracji. Ci co hejtują krytykujących działania burmistrza, nie potrafią zrozumieć zwykłych zasad demokracji, a w PRL już nie jesteśmy 30 lat. Doceniajmy ludzi, którzy zabierają publicznie głos, bo władza absolutna deprawuje rządzących. Przecież widzicie butę tych władz?
26-06-2020 08:56:48
@Krytyka
W punkt. W skrócie to jest tak, że jak jest dobrze to flesze, wywiady, odwiedziny w zakładach pracy. A jak pojawił się problem, z resztą do bólu przewidywalny, to głowy w piasek i strzelanie do wszystkich, by odwrócić od problemu uwagę. Słabe to
26-06-2020 08:41:38
Renata Lepczyk
Kadencja 2010-2014 to przygotowanie gminy do rozdania unijnego. Zejście od zadłużenia ok. 16 mln zł do 8 mln zł Po raz kolejny wypowiedź Jadzia to kłamstwo, ponieważ Matysek pierwszy budżet realizował od 2015 z gotowym projektem i pozyskanymi środkami na budowę ul. Wrzesińską. Ważne jest umiejętne planowanie kredytu. Planowany był kredyt i zwiększenie zadłużenia w sytuacji, gdy otrzymaliśmy informacje, że Biedronka zakupiła inną sieć i do kasy gminy wpłynie ok 8 mln zł. Dlatego łatwo zeszliśmy z zadłużenia. Zaciągnięcie tamtego kredytu przyśpieszyło terminy realizacji inwestycji i pozwoliło wykonać je po zdecydowanie niższych kosztach. Słusznie oszacowaliśmy, że budowa dróg przed EURO2012 wpłynie na wyższe koszty masy bitumicznej. Od 2015 r mieliśmy wyścig inwestycyjny, kto pierwszy realizował, ten miał taniej. Dlatego koszt budowy tunelu w ramach ZIT byłby niższy.Ważne jest mądre planowanie.
26-06-2020 07:51:51
Krytyka (nie hejt)
Tak się tu miło przekomarzamy a tymczasem krytyka w obecnej chwili dotyczy zapaści komunikacyjnej o stanie inwestycji że strony władz, rozumianych zarówno jako władza wykonawcza jak i uchwałodawcza. Jedynie p. radna opozycyjna stara się na sesjach coś dowiedzieć. Kiedy szło dobrze, były entuzjastyczne informacje i zdjęcia na stronach gminy, rady budowy, wizytacje radnych, starosty i PKP. Kiedy pojawił się problem, komunikacyjnie władze zapomniały o inwestycji za 53 miliony + to, co wyjdzie że zmiany technologii. Mieszkańcom, zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej, informacja o decyzjach się NALEŻY. Wstrzymanie prac, zlecenie zmiany technologii to są DECYZJE które MUSZĄ być publikowane. Kiedy nasilił się konflikt pomiędzy burmistrzem i radną opozycyjną, burmistrz pokazał, że wie jak wydrukować ulotki i wrzucić je do skrzynki każdego mieszkańca Siekierek. Co powstrzymuje burmistrza teraz przed drukowaniem ulotek z informacją? Wybory mogą się odbywać korespondencyjnie, to bezdotykowe dostarczenie informacji jest również możliwe. Koniec krytyki.
26-06-2020 01:01:42
Do Gutek
Powspominaj jeszcze lata 90. Tak się miło i sentymentalnie zrobiło. A w latach 80 był Jarocin... Hejt. Tak, modne słowo. Podaj przykład krytyki ostatnich 6 lat, który nie jest hejtem. Chyba że wszystko jest doskonale? (takie Santo subito)
26-06-2020 00:36:53
Do Piotras
Zgadza się, p. Matysek odważnie podjął ryzyko (moim zdaniem bardzo wysokie, bo wystąpienie problemów gruntowych w tym miejscu było w zasadzie pewne). Co z tej odwagi płynie dla nas, mieszkańców tej gminy? Jakoś nie widzę korzyści. Może dlatego, że nie wędkuję i kolejny zbiornik wodny nie jest dla mnie atrakcyjny?
26-06-2020 00:31:31
Do Olo i Kaśka
Oczywiście, że gmina w tamtych latach wydawała mniej na inwestycje, bo budżet był mniejszy. Już śpieszę z odpowiedzią na pytanie - był mniejszy, bo Polacy mniej zarabiali. Był mniejszy, bo nie było 500+, był mniejszy, bo Biedronka czy Maraton dopiero startowały. A teraz ja pytam - co to ma do Jeziora Podtunelskiego za 50 milionów?
26-06-2020 00:25:21
Do Jadzia
Widać, bardzo się p. Matyskowi spodobało hahaha
26-06-2020 00:20:40
Gutek
Pani Renata Lepczyk. Wszyscy już jesteśmy zmęczeni pani wpisami (które umieszcza pani pod swoim nazwiskiem i innymi nickami) szerzącymi hejt dyskredytujący tandem Matysek-Biskupski. Dziś mało już kto traktuje panią poważnie. No może redaktorskie małżeństwo administrujące profil Gmina Koszczyń. Może też czasami polajkują byli niegdysiejsi (ty już wiesz o kim mowa - "doktory, mecenasy")... Pani wywody o ZIT znają już nawet radni Młodzieżowej Rady Miejskiej i domniemam, że przygotowują się do obrony prac licencjackich a nawet magisterskich z dziedziny absurdu samorządu terytorialnego w wykonaniu niespełnionej radnej. Czy likwidacja szkoły w Brzeźnie to nie był pani autorski pomysł? Tylko pytam... Albo budowę parkingu na działce kolejowej obok peronu pierwszego już dawno przekazanego na potrzeby projektu modernizacji linii kolejowej to pani uzgadniała w ramach ZITu i Metropolii? Nie że się czepiam... Ja tylko pytam... A pani pomysł na sprzedaż MGOK i Kostrzynianki i w zamian za to kupno działki pod nowy obiekt... To też plotki? No ja tylko pytam... A niewykorzystane środki z perspektywy unijnej 2007-2013 (żadne wykorzystanie!) to pani nic o tym nie wiedziała pełniąc funkcję przewodniczącej Rady? No ja tylko pytam... A pozyskanie środków na nowe przedszkole ? Nie dało się ? Rozumiem... Ale shejtowanie Biskupskiego, Matyska i radnych za tę decyzję o już łatwo przyszło? Wcześniej nie dało się nic zrobić? Nawe
25-06-2020 23:13:51
Wiesiek
Głosowała Pani za zadłużaniem gminy i kredytami?A teraz za to samo punktuje obecną władze! Kompromitacja i Hipokryzja!
25-06-2020 23:11:27
Jadzia
W 2011 roku było ponad 16 milionów kredytów!!! Wyniki głosowania Rady ? Jednogłośnie!!! Efekt KOSTRZYN W RUINIE!!! .W 2014 roku 8 milionów czyli Matysek spłacał Pani długi!!!
25-06-2020 22:57:14
Piotras
Przyznam szczerze, że zaskoczony jestem tymi wpisami negatywnymi. Ludzie!!! poprzednie ekipy tylko obiecywały, brak było pomysłu na nowoczesną gminę i odważne inwestycje. Tu się buduje!!! Zapomnieliście jak wyglądała Warszawska i Wrzesinska, albo ściana płaczu przy ośrodku kultury?! Nie było mowy o żadnym tunelu! Teraz obiekt powstał, dzięki odwadze Matyska i ekipy. Taka prawda. A ten problem na pewno da się rozwiązać, wierzę w to. Oby jak najszybciej i z korzyścią dla nas wszystkich. Pozdrawiam
25-06-2020 22:33:25
Mieszkaniec wsi
Jak to? Głosowała Pani za kredytami w gminie? Myślałem, że Pani jest przeciwnikiem kredytów i zadłużania gminy a Pani jeszcze za tym głosowała?
25-06-2020 22:28:26
Olo
To może Pani przytoczyć na jakie inwestycje w latach 2010-2014 były zaciągane w gminie kredyty? Czy tylko na inwestycje unijne z perspektywy 2007-2013? Jakie inwestycje ze środków unijnych gmina Kostrzyn zrealizowała w latach 2007-2013?
25-06-2020 22:16:12
Kaśka
Czyli zgadza się Pani z tymi wpisami, że gmina w latach 2010-2014 była zadłużona? Skoro jak Pani pisze w 2014 było 8 mln to w 2013, 2012, 2011, 2010 było znacznie więcej nawet 16 milionów? To dlaczego atakuje Pani obecna władzę, że korzysta również z możliwości kredytowania w części inwestycji np. Unijnych? Coś mi się nie zgadza. Wtedy można było a teraz to bardzo złe? Droga Pani słabe to ...
25-06-2020 20:56:57
Renata Lepczyk
Niestety, czego się można spodziewać po panach? Żadnej merytorycznej dyskusji. Wypowiedź Gutka to agresywny hejt, przypisuje mi wypowiedzi innych anonimowych osób. Nigdy nie proponowałam żadnego pofrezu i innych sugerowanych przez Gutka bredni. Wypowiedź Jadzia jest kłamstwem łatwym do potwierdzenia. W 2014 r. dług gminy wynosił ok. 8 mln zł. Gmina była przygotowana pod względem finansowym do kolejnego "rozdania" środków unijnych.
25-06-2020 20:14:36
Do Gutek
Popieram apel o opublikowanie. Uzupełnię tylko o prośbę, aby równolegle z opublikowaniem wytłumaczyć, dlaczego nie odpowiadał.
25-06-2020 18:07:46
Jadzia
Jakim trzeba być złym człowiekiem, żeby takie brednie wypisywać. Słaba, zgasła gwiazda naszego samorządu... Przecież wszyscy pamiętają lata 2010-2014 i gmina Kostrzyn jako zaścianek województwa wielkopolskiego z zadłużeniem 16 milionów przy ledwo 30 milionowym budżeci. Wstyd droga Pani, wstyd ...
25-06-2020 17:19:14
Gutek
Pani Renato Lepczyk. O których wyborach pani pisze? O tych z 26 kwietnia? Sugeruje pani, że wtedy wygrałaby pani wybory uzupełniające na Os. Grunwaldzkim. Na serio w swojej bolesnej dla siebie naiwności wierzy pani, że wynik byłby inny niż te 15 głosów zebranych przez pani kandydatkę? Ile razy jeszcze powtórzy pani tę historyjkę z pieniędzmi z ZITu na tunel. Apeluje do burmistrza Matyska i zastępcy burmistrza Biskupskiego o opublikowanie i upublicznienie dokumentu pt koncepcja sprzed 2015 roku, która pani zdaniem "... nie była taka spektakularna, ot, tunel w ciągu Średzkiej/Grunwaldzkiej...". A parking przy urzędzie dziś nie tylko funkcjonuje ale podnosi również estetykę śródmieścia tak samo jak parking łączący ulice Szymańskiego i Kilińskiego, który wg pani ówczesnych propozycji miał zostać tylko wysypany pofrezem czy tłuczniem. Naprawdę mieszkańcy gminy mają poczucie estetyki nieco większe. Toż mamy XXI wiek i jesteśmy w Europie. Proszę się opamiętać w tym krytykowaniu wszystkich i wszystkiego!!!. Pamięta pani hejt jaki rozpętała przy okazji remontu ulicy Wielkopolskiej i zaplanowanym tam kilkunastu miejscom postojowym. Że niby zablokują posesje, że będą emitować zanieczyszczenia? I co? I nic! Dziś rzadko kiedy wypełnione są nawet w 20% autami i to głównie mieszkańców posesji, którzy na nich z niewiadomych przyczyn nie parkują. Apeluje o umiar!!! C.d.n
25-06-2020 15:35:51
Sportowiec
Droga pani Renato,nasza niezmordowana dożywotnia opozycjonistko,mam pomysł żeby pani wywiesiła baner na swoim płocie z tymi pani mądrościami i herezjami.Zaoszczędzi pani swój cenny czas na wypisywanie tego przy każdej możliwej informacji o budowie tunelu na tym portalu.Przypuszczam że burmistrz Matysek doceni tą inicjatywę,gdyż wiele razy tamtędy przejeżdża.Łączę wyrazy współczucia...
25-06-2020 15:16:41
Kierowca
Matysek do dymisji... widać że już jest zmęczony i na siłę idzie, w kostrzynie trzeba mądrych ludzi i młodych z zapałem ten tunel go pogrąży
25-06-2020 11:09:23
Renata Lepczyk
Niestety! Najgorsze przypuszczenia się potwierdzają. Fakt, że problem wychodzi teraz w okresie wakacyjnym, a nie poinformowano mieszkańców o konieczności zmiany technologii budowy dróg dojazdowych do tunelu przed wyborami, oznacza, że sprawa jest rozmywana i jesteśmy bezwzględnie i brutalnie manipulowani. Zmiana technologii oznacza ryzyko, że wykonawca "zejdzie" z budowy, będzie musiał powstać nowy projekt, ogłoszony nowy przetarg, podobnie jak to było w przypadku parkingu przy Urzędzie Miejskim, który ostatecznie kosztował trzy razy tyle, niż wynikało z pierwszego przetargu. Gdzie są radni? Kto pokryje koszty popełnionych błędów? Koszt badań geotechnicznych i opracowanie technologii budowy tylko odcinka przepustu w ul.Wrzesińskiej kosztował w kadencji 2010-2014 blisko 200 tysięcy zł. Po zastosowaniu proponowanej technologii, wg kosztorysu zamiast kilka milionów, koszt oszacowano na kilkanaście milionów zł. A jaki był koszt badań geotechnicznych przed projektowaniem dróg do tunelu na byłym jeziorze Pło. W ilu i jakich punktach robiono odwierty?!.... Wszystko wskazuje na to, że zamknięcie dwóch przejazdów kolejowych na wniosek burmistrza Matyska i wybór lokalizacji to olbrzymi błąd i niegospodarność. Porażka, która będzie kosztowała nas mieszkańców wiele milionów zł! Była możliwość budowy tunelu w ramach ZIT, osobiście składałam uwagi do Strategii ZIT. Na początku 2016 r. informowałam Burmistrza i
24-06-2020 21:29:20
tadziu
A KTO PRZEJMIE DŁUGI KOMISARZ
24-06-2020 21:27:36
draszyr
kto teraz odpowie finansowo za błędnie wybrane miejsce tunelu ; mieszkańcy Osiedla Strumiany południe mają już dosyć codziennych objazdów aby kupić żywność dokładają minimum 10 km dziennie dojazdu . Jeżeli nie dotrzyma władza rządząca w Kostrzynie terminu 30 czerwca 2021 roku oddania do użytku tunelu i dróg dojazdowych to powinła się podać do dymisji łącznie z wszystkimi radnymi .Nadmienie również , że pierwszy termin był 30 września 2020 roku lecz niby błędne były pomiary gruntu . Zapewne osoby , które wykonały błędne pomiary zostały finansowo obciążone.
24-06-2020 20:42:20
W sam punkt Hilton
Byłoby świetnie, gdyby po wyprowadzce p. Matyska był porządek. Czy będzie, nie wiadomo. Wiadomo, co będzie. Długi.
24-06-2020 20:36:43
tadziu
Matysek i wszyscy rok temu wiedzieli ze tereny sa mokre i bedzie jezioro z kaczkami tylko niewiedział jak to mieszkancom powiedzieć ,a teraz nik niewie jak to rozwiazać ,niech ktoś wezmie odpowiedzialność za ta najwieksza inwestycje w histori kostrzyna
24-06-2020 17:40:22
Do dziwnego nicku
Powtórzę raz jeszcze - pytanie o dokument zarządzany przez burmistrza innych osób i budowanie teorii na podstawie braku dostarczenia dokumentu przez osoby nie mające do niego dostępu jest po prostu dziwne. Można wysłać zapytanie przez epuap bez wychodzenia z domu. ZIT dostępny na stronach gminy.
24-06-2020 16:53:15
Hilton
Wyborcy w 2014 zdecydowali, że projekty poprzedniej ekipy ich nie interesują i są zainteresowani pomysłami KWW NÓG. Może to dla niektórych obca sytuacja ale jak się wyprowadzasz to zostawiasz po sobie porządek. Zobaczymy ten po wyprowadzce Matyska.
24-06-2020 14:19:17
Długopis=symbol poddaństwa
To dziwne, bo z tego to ćwierkają w Kostrzynie, to poprzednia ekipa, pomimo zapewnień, że na wszystko ma projekty, zostawiła w dużej mierze szafy puste. Tak przynajmniej słyszałem. Prawie tak puste jak budżet państwa po 5 latach rządu PIS-u. Ale mam nadzieję, że była Przewodnicząca nie zawiedzie i ujawni gdzież to chciała budować ten tunel/wiadukt. Bo patrząc na niektóre wpisy to mam wrażenie, że udziela się na tej stronie, więc liczę na konkretną odpowiedź, a nie tylko slogan: "była koncepcja".
24-06-2020 13:39:53
Do użytkownika o dziwnym nicku o dlugopi
Dysponentem tego dokumentu jest burmistrz. Jego musisz prosić o jego udostępnienie. Aby prośba była skuteczna, musisz zrobić to w formie wniosku, powołując się na ustawę o dostępie do informacji publicznej. Zadawanie pytania tutaj jest bezskuteczne.
24-06-2020 12:16:29
Prawda
To prawda, połączenie Strumian z Grunwaldzkim powinno już być zrobione, ale nagle ul. 3maja, Kopernika, Sienkiewicza musiały zostać zrobione wcześniej. Z os. Strumian do centrum miasta to ponad 7km, a łażenie po kałużach, błotach na dworzec PKP to jakaś katastrofa. Autobus ze os. strumian jest 2 razy dziennie - o 7 z minutami i 13 z minutami. PORAŻKA!!! Jak ktoś nie ma samochodu, to nawet normalnie przemieścić się do sklepu spożywczego nie może.
24-06-2020 11:24:06
Długopis=symbol poddaństwa
Interesuję się od lat sprawami w Gminie Kostrzyn. Czy ktoś może mnie oświecić gdzie w ramach ZIT Pani RL chciała budować tunel/wiadukt? Bo jakoś nigdy nie słyszałem o dokładnym miejscu budowy. Mam wrażenie, że z tą koncepcją jest tak jak z raportem podkomisji smoleńskiej. Niby jest, ale jeszcze go nie publikują, bo trzeba dopracować ostateczne szczegóły. Ale wiemy już na pewno, że Tu-154M nie pękł jak parówka. Toż to wielki sukces porównywalny tylko z batalią o koncepcję tunelu, której nie ma.
24-06-2020 11:12:41
Do ElGi
Prawie pełna zgoda. Jedynie usunąłbym pasażerów. Dla nich to może być ze 30 sekund szybciej w całej podróży. PKP pozbyła się problemu. A my zyskaliśmy nowy zbiornik retencyjny. Jak to dobrze, że kiedyś tam s5 wybudowano, inaczej byłoby masakryczne. Teraz jest "tylko" bardzo słabo
24-06-2020 10:25:38
ElGi
Największym wygranym i beneficjentem tej inwestycji nie są mieszkańcy Kostrzyna. Na tunelu wygrało PKP i wszyscy pasażerowie. Pociągi nie muszą zwalniać, dołożyli trochę kasy i nie muszą się już niczym martwić . Tam korki szampana już dawno wystrzeliły. Teraz mają niezly ubaw.
24-06-2020 07:39:42
Do Michał po raz trzeci
A o "dyrdymałach" o ZIT możesz poczytać w sekcji Konsultacje społeczne na stronie gminy Kostrzyn, z 2014 roku, w ogłoszeniu o konsultacji ZIT masz cały dokument. Możesz poczytać, co było planowane, jak miały wyglądać ścieżki rowerowe (i porównać z tym, co jest teraz). Miłej lektury.
24-06-2020 07:15:19
Do Michal
Oczywiście że była. I jest na to potwierdzenie w dokumentach. Nie kostrzyńskich, tylko z Ministerstwa. To p. Matysek kiedyś opublikował pismo z Ministerstwa, które pisało, że zgodnie z koncepcją, wyraża zgodę, bodajże na uwzględniale tunelu w planach rozbudowy trasy kolejowej. A potem p. Matysek wpadł na pomysł zamknięcia 2 przejazdów zamiast jednego i zaczęła się zabawa z nową koncepcją. I mówieniem wokół, że nic nie było wcześniej. Tak, zgadza się, nie była taka spektakularna, ot, tunel w ciągu Średzkiej/Grunwaldzkiej. Teraz za to mamy Jezioro Podtunelskie. Spektakularne! Trochę pokory, panowie, zdrowego rozsądku i szacunku poproszę. Dla mieszkańców tej gminy i ich inteligencji.
24-06-2020 00:22:10
Do Michał raz jeszcze
Ani Libartowo, ani Skalowo, ani inna złośliwość. Trzeba było skorzystać z istniejącej koncepcji, zrobić do niej projekt i już dawno byłoby po zabawie, za dużo mniejsze pieniądze. A teraz panowie dzielnie walczą z problemem, który spowodowali. Czemu tylko za nasze pieniądze?! W sumie wiadomo dlaczego - w starej koncepcji mogliby zamknąć tylko 1 przejazd, a p. Matysek chciał zamknąć 2 (co napisał w liście intencyjnym z koleją)
24-06-2020 00:15:27
Michał
@Do Michał. O jakiej ty wcześniejszej koncepcji piszesz? Była taka? Przecież Biskupski ciągle "wysyła na drzewo" męczliwą RL, która jak starta płyta mówi i pisze coś o jakiejś koncpecji widmo!!! Nigdy tamta władza nie miała pomysłu na budowe tunelu. Dziś są jakieś dyrdymały RL o jakiejś strategii ZIT. To coś podobnego jak opowieści z "mchu i paproci" Markiewicza o szansie na budowe tunelu za jego "rzadów nierządów".
23-06-2020 23:57:50
Do Michał
Dlaczego wybrano najgorsze możliwe miejsce do budowy tunelu. W koncepcji istniejącej przed tą, wg której został wybudowany obecny tunel nad jeziorem (matyskowej) , miejsce było lepsze. To jest niezrozumiałe
23-06-2020 23:53:06
Michał
@Mat A twoja propozycja budowy tunelu to jaka? Libartowo czy Skałowo?
23-06-2020 23:44:03
Michał
@Mat I na Wrzesińskiej były badania i tutaj były. Robiły je wyspecjalizowane firmy. I tam i tu się okazało, że są trudności. Czego nie rozumiesz?
23-06-2020 23:19:19
.
Oczekiwania mieszkańców osiedla Grunwaldzkiego są zrozumiałe. Zawód mieszkańców osiedla Strumiany Południe również. Porażka komunikacji burmistrza na całej linii. Jak długo można było ukrywać prostą informację - nie możemy dalej budować, trzeba coś zmienić. Ja się natomiast zastanawiam, jak jest możliwe, że taka kucha powstała. Przecież projektowanie trwało prawie całą poprzednią kadencję. Jak słabe umowy podpisał burmistrz, że wszystkie koszty i starania aby dokończyć są po stronie burmistrza? A płatności po stronie nas, mieszkańców. Jak tak można?!
23-06-2020 22:28:19
Mat
Gruntownik, macie pecha, że na Osiedlu Strumiany Południe Mieszka radny, który bije brawo nawet, gdy okręt tonie. Przed budową ul.Wrzesińskiej były robione badania geotechniczne, które ujawniły, że w miejscu dawnego jeziora Pło jest torf na dziesiątki metrów. Dobrano specjalną technologię budowy przepustu. Nie widzę w budżecie środków na takie badania przed budową tunelu w tym miejscu. W ogóle to szaleństwo budować tunel w tym miejscu. Przy Wrzesińskiej nie było wyboru miejsca, przed budową tunelu trzeba było mądrze wybrać miejsce. Tej mądrości zabrakło!
23-06-2020 18:30:40
Ok
Mieszkaniec ma racje powinno się likwidować nebezpieczne przejścia i stale dążyc do poprawy bezpieczeństwa a jest jeszcze wiele do zrobienia w gminie. Masa dróg bez chodnika czy oświetlenia. Na wielu drogach powinny znaleść sie progi zwalniające szczególnie w miescie na osiedlowych ulicach. Zupełnie nikt się nie interesuje przejściem przez DK92 które łączy z miastem bardzo liczne osiedle północne kostrzyna. Jest jeszcze ul. Poznańska i mistrzowie prostej którzy dobijają do 100km/h. Burmistrzu KOSTRZYN to nie tylko KRÓLEWSKIE I GRUNWALDZKIE.
23-06-2020 18:17:47
Mieszkaniec grunwaldzkiego
Gruntowniku, narzekałeś tyle lat na stanie na torach to jak sobie rok dłużej ponarzekasz to Ci się nic nie stanie.
23-06-2020 17:44:47
Mieszkaniec Strumian Południe
@gruntownik - Proszę nie wypowiadać się w moim imieniu. A tym bardziej pisać bzdury o jakimś paliwie. Blisko 50 lat czekałem ja i czekali Mieszkańcy południowej części Kostrzyna na tą inwestycje. Za każdym razem jak moje dzieci przechodziły przejazdem kolejowym drżałem czy nic im się nie stanie. Czy dróżki nie zasnął. W końcu się buduje. Kolejne pokolenia będą mogły bezpiecznie pod tunelem dotrzeć na drugą stronę. Już Pan zapomniał o staniu pod przejazdem? Czasami to na dwa razy nie udawało się przejechać. I poczekam jeszcze chwilę. Nic mi się nie stanie. Przecież Burmistrz nie buduje tego tunelu dla siebie. A tym bardziej nie robi tego na złość komukolwiek. Buduje tunel i drogi dla wszystkich Mieszkańców. I skoro jest problem to dobrze, że rozwiązuje się go na tym etapie a nie rok czy dwa po zakończeniu inwestycji. Cieszę się i jestem dumnym Mieszkańcem gminy, która realizuje tak ogromne inwestycje. I jak większość sąsiadów jestem zadowolony, że powstaje tunel.
23-06-2020 12:33:34
gruntownik
a co z połączeniem Strumian z Grunwaldzkim, które miało być już w zeszłym roku ? Burmistrz nabił nas w butelkę. Czy rachunek za paliwo za objazdy mam wysłać na adres urzędu czy bezpośrednio do burmistrza ? Kolejna NIEDOTRZYMANA obietnica. Mieszkańcy Strumian to zapamiętają. Wybory już za trzy lata
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

mar

18:00
Kostrzyn
Miejska Droga Krzyżowa:
Fara - Średzka - tunel - Kopernika - 3 Maja - Prądzyńskiego - Matejki - Wyszyńskiego - Parafia bł. Jolanty
(po mszy św. o 18:00)

23

mar

Sanniki
Bieg "Słodka Mila" - Grand Prix Gminy Kostrzyn

11:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
1922 Lechia Kostrzyn - SKS Słupca

24

mar

KOSTRZYN, hala sportowa, ul. Piasta 1 (Szkoła Podstawowa nr 1)
Mistrzostwa Gminy Kostrzyn w Tenisie Stołowym

30

mar

14:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
Lechia Kostrzyn II - Las Puszczykowo

[ wszystkie ]

Sonda
Czy weźmiesz udział w wyborach samorządowych, które odbędą się 7 kwietnia?

TAK

NIE


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: