Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

W Trzeku powstanie farma fotowoltaiczna by zasilić szkoły i inne gminne obiekty? - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
W Trzeku powstanie farma fotowoltaiczna by zasilić szkoły i inne gminne obiekty?
25-03-2023 18:26   Janusz Ludwiczak
Ponad 3 hektary powierzchni miałaby zająć farma fotowoltaiczną, którą chciałaby wybudować gmina. Produkowana przez 5572 panele energia miałaby zasilić szkoły, przedszkola, żłobki i inne gminne budynki.

Inwestycja miałaby zostać zrealizowana w ramach projektu "Gmina Kostrzyn samowystarczalna energetycznie". Jak przekonuje burmistrz wszystko, by uniknąć drastycznych podwyżek za zużycie energii – rachunki miały wzrosnąć nawet dwukrotnie.

– Gmina Kostrzyn rocznie na wszystkich swoich polach działalności – utrzymanie budynków, oświetlenie ulic ma zapotrzebowanie na ok. 3,5 miliona kilowatogodzin rocznie. Zgodnie z cenami, które mieliśmy w zeszłym roku koszt utrzymania całej infrastruktury energetycznej jest na poziomie ok. 5 milionów złotych. Po propozycjach, które otrzymaliśmy z firmy Enea tej koszt miał wzrosnąć do blisko 13 mln zł po nowych taryfach. Na szczęście ustawodawca przesunął ten okres o rok. Płaciliśmy 840 zł za megawatogodzinę, a w tej chwili jest to 785 zł. Zdajemy sobie jednak sprawę, ze koszty energii będą wzrastać – tłumaczył podczas lutowej sesji Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.

Na zlecenie gminy przygotowana została koncepcja farmy fotowoltaicznej o mocy 3,9 MWp, która miałaby powstać w Trzeku, w pobliżu "Szwedzkich Okopów". Lokalizację tą wybrano ze względu na bliskość linii średniego napięcia oraz nieruchomość należącą do gminy.

– Z analiz wynika, że aby zabezpieczyć energię na potrzeby kostrzyńskiego samorządu trzeba wybudować farmę o mocy 4 MW. Typowaliśmy różne miejsce. Wytypowaliśmy nieruchomość położoną w Trzeku, w okolicach Szwedzkich Okopów, za lasem. Tam gmina posiada nieruchomość rolną – przekonuje burmistrz Szymon Matysek.

Farma fotowoltaiczna miałby zająć powierzchnię ok. 3,2 hektara i na jej obszarze miałoby pojawić się 5 572 sztuk paneli słonecznych w 2 rzędach i 8 kolumnach.

Koszt inwestycji szacowany jest na 10 milionów złotych, z czego gmina chciałaby ubiegać się o finansowanie zewnętrzne.

– Na razie nie mówimy o finansowaniu, ale chcemy przygotować się – wykonać odpowiednie procedury, uzyskać pozwolenia, warunki środowiskowe. W końcu ruszą wszystkie programy unijne, będziemy zabiegać więc o środki. Byłoby możliwe uzyskanie 70% dofinansowania, chyba, że będzie to możliwe z Polskiego Ładu – podsumowuje burmistrz.

Struktura zapotrzebowania energii elektrycznej

Planowana lokalizacja farmy fotowoltaicznej:
Mapa: Biuro Projektowo-Wykonawcze EnergoTelProjekt Sp. z o.o./Urząd Miejski w Kostrzynie


R E K L A M A

Komentarze (55)

07-04-2023 10:35:10
@max
Od dawna powinna być kamera na burmistrza. Poza przewodniczącym, który prowadzi sesję, burmistrz mówi podczas sesji najwięcej i... nie widać go! To kpina z mieszkańców. Co to jest 5...10...15 i "Głos" z offu ? Na posłów, ministrów itp. też płacę podatki. Ale to tutaj, w gminie widzę najwięcej i od władz gminy wymagam w pierwszej kolejności. Bo jeżdżę po gminnej drodze wioząc dzieci do gminnej szkoły, pijąc wodę z gminnego wodociągu i płacąc w gminie za śmieci. Co do przetargów, w gminie przetargi odbywają się tylko dla zadań, dla których już nie można inaczej. Na jakiej podstawie wybrano firmę, która projektuje farmę fotowoltaiczną ? Przetargu na to nigdzie nie było. Konkurs ofert ? Od śmiechu brzuch mnie boli.
06-04-2023 21:44:39
max
@odp: nie, nie jestem ani burmistrzem, ani wiceburmistrze, ani radnym. Mam prawo mieć do własnego zdania, ale jak widzę masz tylko ty problem.... Matyskową obsesję. A byłeś/aś na tej sesji? Bo niestety w transmisji tego nie było słychać. Jeśli powiedział ok, powinien przeprosić. Natomiast uważam, że skandaliczne było zachowanie przewodniczącego rady, który nie zareagował. Powinien przerwać sesję, wyjaśnić o co chodzi. Tak samo jak z dopuszczeniem Zysa do dyskusji podczas sesji nie tym porządku obrad. A co do przetargów - masz dowody, że są ustawione zgłoś sprawę do CBA. Proste.
06-04-2023 20:57:35
@ max
max coś z tobą nie tak ,wszyscy wiedzą jaki był burmistrz w 2018 a jaki jest teraz i takiego wyniku nigdy ten człowiekie nie bedzie miał ,czytałem na portalu ze do radnej mówił na sesji ty wredno suko ,a ja by ktoś podszedł na ulicy i powiedział dla rodziny takie słowa co na to burmistrz
06-04-2023 20:46:09
@ max
jesteś burmistrzem trzy wice ze takie bzdury wypowiadaś ,kazdego czas mija ,a ludzie mają dosyć tych długów inwestycji której władzy psuje ,wygrywanie przetargów
06-04-2023 20:18:06
max
@Podatnik: Na posłów, ministrów, rządzących też płacisz podatki !!!
06-04-2023 20:14:11
Podatnik
Na wszelki wypadek przypomnę: nieważne, kto wygra wybory - i tak jako podatnik mam przekichane.
06-04-2023 20:10:46
max
Nie podoba Wam się Matysek - za rok wybory... wystarczy wystawić swojego kandydata lub samemu startować. Proste. Niestety nie da się dogodzić wszystkim... ale cóż niektórzy są mądrzy tylko za klawiaturką. Wynik wyborów z 2018 mówi jasno - 92,36% TAK, 7,64% NIE
06-04-2023 19:56:46
Wspomnienia
Znałam szymona wiele lat był super człowiekiem spotykaliśmy sie nawet jak obejmował stanowisko ,ale potem coś sie zmieniło ,niewiadomo co go zmieniło ,może wielkie wypłaty, stanowisko ,i nasza znajomość zgineła przykro
06-04-2023 19:22:10
mieszkaniec gminy
Ale ten burmistrz bardzo lekceważy mieszkanców ,równiez niektórych radnych ,zapomniał ze burmistrz jest dla ludzi ,a nie ludzie dla burmistrza ,burmistrz jest osobą wybraną przez mieszkanców i wykonuje zlecenia rady ,ale po paru latach zapomniał jak to działa ,jak działają komisje ,po co komisje jeśli burmistrz nie przestrzega przepisów ,co to za wypowiedz do radnej wredna sucha ,a jak by ktoś powiedzieł do bliskiej jego osoby
06-04-2023 15:02:43
@Paweł, Mariola
Rękami radnych NOG burmistrz Matysek zarabia MAKSYMALNĄ dopuszczalną stawkę. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wystąpił z inicjatywą i w ramach oszczędności rękami tych samych radnych wynagrodzenie sobie obniżył. Czekam na tę inicjatywę, bo burmistrz w zeszłym roku mówił o koniecznych oszczędnościach. Burmistrz wybudował tunel na kredyt - 40 mln złotych. Korzystanie przez obecnego burmistrza z funduszy unijnych jest wątpliwej jakości. I w kwestii ilości pozyskanych środków i w kwestii samych inwestycji. Przykładem niech będzie Kostrzynianka, którą zmodernizowano z dofinansowaniem kosztem możliwości organizowania biletowanych imprez. Podobnie sala gimnastyczna przy SP1. Poza tym w budżecie brakuje pieniędzy na bieżące wydatki a już za chwilę trzeba będzie utrzymywać tężnię i lodowisko. A już brakuje na pensje dla nauczycieli. "Perspektywą unijną" bym się nie martwił, bo obecny burmistrz z pieniędzy unijnych korzysta równie słabo co poprzedni a do tego też średnio udolnie.
06-04-2023 13:48:45
Paweł
Ale każdy burmistrz w Kostrzynie będzie zarabiał podobnie. Bo tak nakazuje prawo! A dokładnie ustawa z dnia 17 września 2021 roku o zmianie ustawy o wynagradzaniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe. Zgodnie z nią na podstawie tej ustawy wprowadzone zostało rozporządzenie w którym dokładnie określono, że na przykład wójt/burmistrz/prezydent miasta od 15 do 100 tysięcy Mieszkańców maksymalnie może otrzymywać 10.430 złotych brutto wynagrodzenia zasadniczego + 3450 złotych brutto dodatku funkcyjnego. Obligatoryjnie do tego dochodzi zgodnie z ustawą 30% dodatku specjalnego. I co najważniejsze! W ustawie zapisano, że wynagrodzenie wójta/burmistrza/prezydenta w tym przedziale Mieszkańców nie może być MNIEJSZE NIŻ 80% maksymalnego wynagrodzenia. A więc w przypadku Kostrzyna. Burmistrz maksymalnie może zarabiać 18.044 złotych brutto a minimalnie 14.435,20 złotych. Nie może zarabiać mniej. A więc każdy będzie zarabiał takie pieniądze.
06-04-2023 13:29:24
Mariola
Ale ten "rozsądny kandydat" tez będzie miał wynagrodzenie. Takie jak obecny burmistrz. Bo taka jest ustawa, która jasno precyzuje wynagrodzenie wójtów/burmistrzów/prezydentów miast. Po co ktoś nowy skoro ten realizuje inwestycje, wybudował tunel, wybuduje lodowisko, pozyskuje środki zewnętrzne na inwestycje? Nowy burmistrz za nim się wdroży to minie perspektywa unijna. I tak jak było z perspektywą unijną 2007-2013, kasa z unii będzie dla sąsiednich gmin. A nasza znowu nic.
06-04-2023 07:55:21
Do@@
Widzę, że nadal próbujemy ośmieszać temat. Szukasz wolontariusza, zgłoś się sam. Wystarczy rozsądny kandydat, który zajmie się zarządzaniem i rozwojem gminy. Nie budowaniem pomników za pożyczone pieniądze. Za chwilę deweloper ruszy z nowym grunwaldzkim u na gwałt będzie potrzebne ze 20 mln zlotych w kasie.
06-04-2023 07:36:37
Mirosław
Ja wiem, że Renata znowu zmieniłaś nick.
05-04-2023 23:50:51
@@Dobrarada
Skoro burmistrz musi być, to może znajdzie się jakiś wolontariusz, który kasy nie potrzebuje a dobro gminy ceni ponad wszystko?!
05-04-2023 09:15:20
@Dobrarada
Ja wiem, że to taka metoda, ośmieszyć sprawę, obrócić w żart itp. Ale tu nie ma nic śmiesznego. Jeśli nie chcesz wybierać burmistrza to wystąp o zmianę przepisów prawa w tym temacie. Do sejmu. Ale 70 milionów długu i kolejne obligacje w planie to nie są żarty. To są fakty.
04-04-2023 23:51:17
DobraRada
Jeżeli mamy spłacać potężne miliony to nie możemy wybierać burmistrza przez następne 30 lat. Będą DUŻE oszczędności na pensjach, dodatkach, premiach, dietach, itp.
04-04-2023 23:46:30
@stara basia tez radna
Nieważne, kto wygra wybory - i tak jako podatnik mam przekichane.
04-04-2023 21:19:08
stara basia tez radna
A może pomyśleć o zmianie na rozsądnego burmistrza co nie bedzie zadłuzał gminy w taki sposób , ciekawe trzy swój budzet domowy tak zadłuża i wila wielka powstaje i pare mieszkań kupionych
04-04-2023 17:05:14
@@Podatnik
To może nie wybierajmy na najbliższe 18 lat żadnego burmistrza?! Chociaż konto wyzerujemy :) :) :) [Nieważne, kto wygra wybory - i tak jako podatnik mam przekichane]
04-04-2023 07:35:52
@Podatnik
No masz przekichane. Bo tunel będziesz spłacał przez najbliższe 18 lat. Nie mówiąc o innych "inwestycjach stulecia" które są dopiero w planach.
03-04-2023 21:36:35
Podatnik
Nieważne, kto wygra wybory - i tak jako podatnik mam przekichane :)
03-04-2023 21:34:54
nowy mieszkaniec wróblewo
Można prośić o podanie aktualnych Oświadczeń Samorządowców gminy kostrzyn,lub gdzie to sprawdzić,mamy chore dziecko i same problemy w tej gminie
03-04-2023 21:15:51
stary mieszkaniec
Siwy będzie bardziej sie pogrązał ze swoimi tematami ,ucziwi ludzie nie siweją chyba ze mają problemy .lub sie boja czegoś
03-04-2023 15:42:02
@Jola
Skończyły się "argumenty", co ? :)
03-04-2023 14:44:41
Z Drzązgowa
Pani Renato ale asfalt będzie Pani w tym roku miała...
03-04-2023 14:37:18
Jola
Pani Renato a Pani znowu nick zmieniła ???
03-04-2023 12:03:14
@ Poznaniak
Nie zgodzę się z opinią "i nic". Wystarczy poczytać poznańskie fora, by zobaczyć, jak dużo mieszkańców jest oburzonych tym, jak prezydent Jaśkowiak rękami swoich radnych zadłuża miasto. Rozkopane wszerz i wzdłuż. Burmistrz Szkudlarek przeznacza środki na inwestycje, a nie na rolowanie długu jak p. Jaśkowiak czy b. Matysek. Samorządy zadłużają na potęgę swoich mieszkańców. Bo tym są kredyty czy emitowane obligacje - zadłużaniem mieszkańców. Tymczasem zapowiadanych przez burmistrza oszczednosci w budżecie nie widać. Ile kosztował "wielki sukces" turniej tańca ? Absolutnie wszystkie, bez wyjątku, gminne drogi gruntowe wołają o natychmiastową naprawę a burmistrz organizuje turniej tańca towarzyskiego. Już dziś wydatki bieżące przewyższają bieżące dochody, ale zabawa trwa. Fakty są takie, że b. Matysek będzie już dawno emerytem, kiedy gmina-mieszkańcy jeszcze będą spłacać długi, które on zaciągnął.
03-04-2023 11:19:55
Poznaniak
Rada Miasta Poznania na wniosek Prezydenta Jacka Jaśkowiaka w ubiegłym tygodniu podjęła uchwałę o emisji obligacji na kwotę 600 milionów złotych! Uzasadnienie "Ma to pokryć przewidziany w budżecie deficyt oraz wcześniejsze pożyczki". I co? i nic. Rada Miejska w Swarzędzu kilka dni temu 28 marca 2023 roku na wniosek Burmistrza Mariana Szkudlarka podjęła uchwałę o emisji obligacji za 45 milionów złotych. Uzasadnienie:" Na realizację zadań inwestycyjnych nie znajdujących pokrycia finansowego w 2023 roku" Czyli zaplanowani inwestycje bez środków w budżecie. Emitują obligacje i realizują inwestycje. I co? I nic. Większość samorządów w Polsce emituje obligacje. To jest normalne.
03-04-2023 09:31:24
@
Na szczęście Matyskowi "grozi" co najwyżej tylko jeszcze jedna kadencja. Patrząc na tempo zadłużania gminy jest "szansa" na dorzucenie zadłużenia do 2060 roku. A ponieważ mam już trochę lat, to dziękuję za życzenia. Bo może się okazać, że długi po Matysku będę spłacał do setki. I jakoś mnie to nie bawi.
02-04-2023 21:26:19
@@
Obyś żył 100 lat. Inaczej Matysek pensji nie dostanie, podatku nie zapłaci, kredytu nie spłaci i boso będzie chodził po Urzędzie :) A na wiosnę pobiegniesz wybrać następnego samorządowca, któremu będziesz fundował pensję, spłatę kredytu, itd. itd. :) :) :)
02-04-2023 20:13:21
siwy ja szymon
A ile gmina ma kredytu na dzisiaj ,a co mogą jeszcze sprzedać ,chyba rynek
02-04-2023 14:18:49
@
Mylisz się:) burmistrz wydaje do kwadratu, ale moje:) nic nie produkuje, a pensję placę mu ja. Zatem podatki też płaci z moich :) A właściwie pensję płaci sobie z kredytu, który zaciągnął na mnie :) Zatem jego pensja kosztuje mnie jeszcze odsetki od tego kredytu. Ponieważ głosowałem przeciw Matyskowi to placę mu pensje, bo muszę. Wiosna znowu zagłosuję przeciw, jeśli będzie kandydował.
02-04-2023 12:33:14
@@Kasiarz
Burmistrz także jest podatnikiem, zatem wydaje także swoje do kwadratu :) :) :) Wyluzuj :)
01-04-2023 23:05:23
@Kasiarz
Nie interesuje mnie na co burmistrz wydaje swoje. Interesuje mnie to, że nikt nie kontroluje tego, na co wydaje publiczne, czyli także moje pieniądze. A na jego pensję, maksymalną jaką może brać wg przepisów, też płacę ja. Zatem jest moim pracownikiem, czy tego chcę, czy nie. I nie podoba mi się to, że lekką ręką zadłuża także mnie.
01-04-2023 21:36:04
Kasiarz
Burmistrz wydaje moje i swoje (mieszka w tej gminie) i twoje... Taka jego rola.
01-04-2023 20:40:57
jechowy
Głosujcie na matyska w najblizszych wyborach to was wybawca bedzie wszystko robił
01-04-2023 18:43:42
do
Burmistrz nie ma w kasie grosza. Ma deficyt. Czyli brak. Nawet dla nauczycieli na pensje nie ma. Wszystko na kredyt. A kredyty po Matysku będą spłacac jeszcze wasze wnuki. Bo za obligacje płacić będą nawet te dzieci urodzone w zeszłym roku. A to jeszcze nie koniec "możliwości" zadłużania gminy przez tego burmistrza.
01-04-2023 10:53:06
@do@mieszksniec
Niech wydaje te "moje" i to szybciutko, póki ich inflację nie zeżre :)
31-03-2023 21:17:49
do@mieszkaniec
Masz rację, ty liczysz i wydajesz swoje. Burmistrz liczy i też wydaje twoje. Świetny układ.
31-03-2023 20:48:03
madzia
Tylko popierajcie matyska najlepszy burmistrz w wielkopolsce dba o interesy swoje nie mieszkanców i ile długu maja mieszkancy do spłacenia
31-03-2023 20:34:54
@mieszkaniec
Ja swoje wyliczenia realizuję sam. Burmistrz realizuje swoje. I niech tak zostanie. Zdrowy układ.
31-03-2023 20:13:05
mieszkaniec gminny
burmistrz robi wyliczenia dla siebie a nie dla mieszkanców
31-03-2023 16:45:12
do@do
I z tej wypowiedzi burmistrza nie wiesz ile płacą za prąd. Powiedział jaka była propozycja, ale nie powiedział jaka umowa została podpisana. Poproś w urzędzie o wyliczenia.
31-03-2023 12:31:00
@do@mieszkaniec gminy
"...Zgodnie z cenami, które mieliśmy w zeszłym roku koszt utrzymania całej infrastruktury energetycznej jest na poziomie ok. 5 milionów złotych...." - czyli roczny koszt energii elektrycznej. Po kolejnych podwyżkach ("...Po propozycjach, które otrzymaliśmy z firmy Enea tej koszt miał wzrosnąć do blisko 13 mln zł po nowych taryfach...", może nawet mniej niż półroczny koszt energii elektrycznej. Zatem warto, czy nie warto inwestować 5 baniek w PV?
30-03-2023 10:10:42
do@mieszkaniec gminy
dofinansowanie na poziomie 70% kosztów kwalifikowanych, zatem z własnej kieszeni, czytaj mieszkańców, trzeba będzie wydać pewnie z 5 milionów złotych. Których gmina nie ma. I mieć nie będzie. Kolejne obligacje ?
30-03-2023 08:48:32
@mieszkaniec gminy
Czytać, czytać, czytać! [Koszt inwestycji szacowany jest na 10 milionów złotych, z czego gmina chciałaby ubiegać się o finansowanie zewnętrzne.]
28-03-2023 22:21:52
mieszkaniec gminny
A ile będzie kosztować ta inwestycja gmine może ktoś wie matysek dobrze kombinuje dla siebie specjalistwa od inwestycji
27-03-2023 20:04:45
Ciekawe
@Ewa Jak nazywa się firma dystrybutora, która działa w Kostrzynie?
27-03-2023 12:33:03
@Sz.
Elementarny brak wiedzy technicznej z zakresu elektryczności "się kłania".
27-03-2023 10:42:53
@Ewa
Szybkość tej reakcji to pojęcie względne. Najpierw powstanie dokumentacja (w jakim trybie w ogóle wyłoniono projektanta?), a pieniędzy na realizację nie ma - jest życzenie burmistrza uzyskania dofinansowania. Poza tym farma wyprodukuje prąd, który trzeba sprzedać po cenach hurtowych, a prąd do gminnych obiektów trzeba będzie kupić po wynegocjowanych cenach od dostawcy. "Zyskiem" będzie różnica w cenie. Gmina nie ma własnej, ani nie wybuduje infrastruktury przesyłowej, zatem "samowystarczalność", o której mówi burmistrz to mocne uproszczenie. Poza tym gmina sama sprzedawać wytworzonego prądu nie może - będzie musiała powstać spółdzielnia albo spółka celowa. Wreszcie energię można będzie sprzedawać do lokalnego dystrybutora, a taki już w Kostrzynie jest. To firma p. Wojtasiaka.
27-03-2023 10:33:15
Sz.
Ze Szwedzkich Okopów poprowadzą linie zasilające w kierunku tych obiektów co mają być zasilane wyprodukowanym prądem czy jak?
27-03-2023 09:53:19
@A.
Jeżeli mieszkańcy Trzeka uzyskaliby np. darmowe 1MWh energii elektrycznej to już magazyn energii i dB z S5 nie będą przeszkadzały?
26-03-2023 22:04:40
A.
A jakie korzyści otrzyma Trzek z tej inwetycji??? Bo jakoś w przedstawionej strukturze nie ma żadnego budynku z tej wsi? Teren wokół farmy zostanie ogrodzony i za moment zakażą dostępu do Szwedzkich okopów... Z drugiej strony Trzeka niech jeszcze gmina wyda zgodę na budowę magazynu energii i infrastruktura do życia będzie rewelacyjna... Nie wspomnę o dB jakie generuje trasa S5...
25-03-2023 21:27:08
Ewa
Brawo!!! Znakomity pomysł i szybka reakcja na ceny prądu. Mam nadzieję, że uda się pozyskać pieniądze na tą inwestycję.

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne, obraźliwe oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści. Pamiętaj, nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych i zabezpieczamy w przypadku ewentualnego postępowania policji lub prokuratury. Dodając opinię akceptujesz powyższy regulamin.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

mar

18:00
Kostrzyn
Miejska Droga Krzyżowa:
Fara - Średzka - tunel - Kopernika - 3 Maja - Prądzyńskiego - Matejki - Wyszyńskiego - Parafia bł. Jolanty
(po mszy św. o 18:00)

23

mar

Sanniki
Bieg "Słodka Mila" - Grand Prix Gminy Kostrzyn

11:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
1922 Lechia Kostrzyn - SKS Słupca

24

mar

KOSTRZYN, hala sportowa, ul. Piasta 1 (Szkoła Podstawowa nr 1)
Mistrzostwa Gminy Kostrzyn w Tenisie Stołowym

30

mar

14:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
Lechia Kostrzyn II - Las Puszczykowo

[ wszystkie ]

Sonda
Czy weźmiesz udział w wyborach samorządowych, które odbędą się 7 kwietnia?

TAK

NIE


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: