Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Przy tworzeniu rozkładu wpływ ma dowóz dzieci do szkół". Kierowcy narzekają na warunki pracy - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
"Przy tworzeniu rozkładu wpływ ma dowóz dzieci do szkół". Kierowcy narzekają na warunki pracy
21-09-2022 08:45   Janusz Ludwiczak
Kostrzyńska Komunikacja Publiczna działa już od 4 lat, jednak na jej funkcjonowanie narzeka wielu mieszkańców, przede wszystkim na niedopasowane kursy do pociągów.
Na warunki pracy narzekają też kierowcy, którzy nie mogą w dobrych warunkach spożyć posiłku w czasie przerwy, a podczas postoju na pętli muszą korzystać z toalety w Parku Miejskim.

Kostrzyńska Komunikacja Publiczna (KKP) została uruchomiona dokładnie 3 września 2018 roku. Jednak wielu mieszkańców zauważa, że sporo kursów autobusów nie jest dostosowanych do odjazdów pociągów.

– Kto układa te rozkłady? Autobus "464" przyjeżdża na stację, gdy już dawno odjechał pociąg do Poznania. Taka sytuacja ma miejsce przede wszystkim rano. Autobus przyjeżdża z Siedleczka do stacji w Gułtowach o godz. 7:49, a pociąg odjeżdża o 7:37, czyli 12 minut po… Po południu wcale nie jest lepiej. Autobus przyjeżdża na stacje, gdy pociąg jest już dawno w połowie drogi do Poznania. Taka sytuacja ma miejsce po godz. 14 i 16 – zaalarmował nas Czytelnik Tomasz [na prośbę nazwisko do wiadomości redakcji].

– W drugą stronę też sytuacja nie jest lepsza. Pociąg z Poznania przyjeżdża o godz. 15:15, gdy już tymczasem autobus odjechał 14 minut wcześniej. Owszem mogę przyjechać kolejnym pociągiem i wtedy czekam 10 minut aż autobus miałby zawieźć mnie do domu. Niestety… o 15:53 jest do mnie ostatni autobus, późnym popołudniem i wieczorem pozostaje tylko samochód, rower lub własne nogi. Nie ma absolutnie żadnego autobusu do Siedleczka po godz. 16. – dodaje nasz Czytelnik.

Ideą uruchomienia KKP było przede wszystkim zachęcenie mieszkańców do przesiadki na transport zbiorowy i możliwość dowiezienia na pociąg. Okazuje się, że rozkłady autobusów dopasowane są głównie pod szkoły.

– Przy tworzeniu nowego rozkładu jazdy autobusów istotny wpływ będzie miał dowóz dzieci do szkół w określonych godzinach wskazanych przez szkoły. Jeśli istnieje możliwość kursy szkolne dostosowane są również do rozkładu jazdy pociągów – przyznaje nam Mateusz Olejniczak, kierownik Transportu Publicznego z Zakładu Komunalnego w Kostrzynie.

W wakacje otrzymaliśmy również sygnały od samych kierowców, którzy narzekali na warunki pracy. Skarżyli się na kiepski dla nich rozkład - za małe i krótkie przerwy. Ponadto jak przyznali panowie prowadzący Solarisy "nie mają porządnych warunków na przerwę - posiłek podczas przerwy mogą co najwyżej zjeść w autobusie lub na ławce na przystanku "Kostrzyn PKP" przy ul. Warszawskiej, a toaleta, z której mogą korzystać jest tylko w Parku Miejskim".

– Przerwy wytyczono nam na Dworcu PKP "żeby zgadzało" się z rozkładem jazdy. Chcąc zjechać do zajezdni (np. kawa, posiłek, zmienić koszule, odświeżyć się) potrzebujemy łącznie ok.10 minut więc ... zostaje nam 5 minut na ... ?
Poza tym zjeżdżając na zajezdnię złamiemy przepisy Ustawy o czasie pracy kierowcy - *brak ustawowej przerwy !*
Koczujemy więc jak bezdomne psy: jemy w parku, "sikamy" w parku, odpoczywamy w parku…
Rozkłady jazdy (nie tylko wakacyjny) pisany na ostatnią chwilę. W rozkładzie brakuje przerw tzw. między-kursowych (przynajmniej po 5 minut).
Brak takiej przerwy w przypadku opóźnienia w kursie, automatycznie powoduje opóźnienia na kursach pozostałych.
Nadrabiamy to jeżdżąc "bardzo dynamicznie" lub poświęcamy minuty z własnej przerwy (łamanie przepisów)
Kierowcy na popołudniowych zmianach są wyczerpani, nie mają siły i czasu na posprzątanie autobusu, linia 464/462 ...6 minut
– powiedział nam jeden z kierowców, który w obawie przez utratą pracy prosił o zachowanie anonimowości [imię i nazwisko do wiadomości redakcji].

– Od 27 czerwca 2022 roku wprowadzony został wakacyjny rozkład jazdy autobusów. Ilość wykonywanych kursów została zmniejszona jak i również ilość tzw. zadań kierowców, aby była możliwość wykorzystania urlopów wypoczynkowych przez kierowców. W związku z powyższym kierowcy mieli do wykonania 2 zadania rano oraz 2 zadania popołudniu. W okresie wakacyjnym KKP publiczną obsługiwało 4 kierowców. Każde z zadań jest ułożone na 8 godzin pracy, gdzie przy zadaniach porannych oraz jednym zadaniu popołudniowym przerwy są tak zaplanowane, że dają możliwość kierowcy zjazdu na zajezdnię. W przypadku jednego zadania popołudniowego kierowcy swoje przerwy mają zaplanowane na Dworcu PKP w Kostrzynie – tłumaczy Mateusz Olejniczak, kierownik Transportu Publicznego, Zakład Komunalny w Kostrzynie.

Wakacyjny rozkład jazdy KKP przestał obowiązywać 1 września. Tego dnia zmieniły się godziny odjazdów autobusów linii nr 460, 461, 462, 463, 464 i 465. A jak Zakład Komunalny ustosunkował się do zarzutów kierowców?

– Każdy z kierowców otrzymał klucze do toalety na Dworcu PKP z której mogą korzystać bezpłatnie. Czas kursów na poszczególnych liniach jest tak ułożony, że pozwala na przejazd autobusu zgodnie z przepisami. Oczywiście warunki drogowe mają wpływ na czas przejazdu i przy szczególnych sytuacjach mogą powstawać opóźnienia. Gdyby wydłużyć czas przejazdu na poszczególnych liniach to zmniejszyłaby się ilość kursów przy tej samej obsadzie.
Kierowcy przy tworzeniu rozkładu jazdy autobusów byli poinformowani, że w okresie wakacyjnym nastąpi zagęszczenie kursów na poszczególnych zadaniach, aby każdy z nich mógł wykorzystać co najmniej 2 tygodnie urlopu wypoczynkowego. Po każdym przepracowanym tygodniu kierowcy przechodzą na inną zmianę wykonując inne zadanie. Wszystkie utworzone zadania są zgodne z obowiązującymi przepisami, a ewentualne przesunięcia przejazdów autobusów na liniach wynikają z aktualnych warunków drogowych
– dodaje Mateusz Olejniczak.

A jak nasi Czytelnicy oceniają funkcjonowanie Kostrzyńskiej Komunikacji Publicznej? Czekamy na Państwa opinie i sugestie.


Jeśli mają Państwo sprawę, która wymaga naszej interwencji prosimy o sygnał na Kontaktową Platformę Czytelników KOSTRZYN KONT@KT. Postaramy się w miarę naszych możliwości pomóc.


R E K L A M A

Fot: Janusz Ludwiczak

ZOBACZ TAKŻE: Autobusy jeżdżą tunelem. Trzek bez komunikacji

ZOBACZ TAKŻE: Gmina zakupiła piąty autobus

ZOBACZ TAKŻE: Kostrzyńska komunikacja będzie bezpłatna aż do końca sierpnia 2024 r.

ZOBACZ TAKŻE: Z Kostrzyńskiej Komunikacji Publicznej korzysta niewiele osób?

ZOBACZ TAKŻE: Dlaczego po gminie kursują "400-tki"?

Byłeś świadkiem wypadku? Widziałeś dziurę w jezdni? Zaginął Twój pies lub kot? Masz sprawę, która wymaga naszej interwencji?
Powiadom nas o tym. Wyślij e-mail redakcja@infokostrzyn.pl lub wypełnij formularz na naszej stronie - www.kontakt.infokostrzyn.pl.
KOSTRZYN KONT@KT – Kontaktowa Platforma Czytelników jest do Twojej dyspozycji
Twórz razem z nami - by pomóc sobie i innym.

Komentarze (36)

11-10-2022 12:28:19
max
@mieszkaniec: Marco Polo to była prywatna firma, której nie opłacał się już tu jeździć: https://infokostrzyn.pl/?id=2&nr=1387
11-10-2022 11:51:16
mieszkaniec
Zgadzam się z Magdą - są to autobusy dostosowane do szkół. Brak połączenia na 92- kiedyś Marco Polo jeździł i można było dostać się bezpośrednio do Kostrzyna - niekoniecznie zwiedzając okoliczne wioski. Dlaczego nie pozostawiono nam wyboru - przestano dofinansowywać bilety na tym odcinku - zamiast tego widzę puste autobusy wycieczkowe po wsiach.
03-10-2022 17:37:51
CzerlejnkoGrzegorz
Te autobusy albo się spóźniają albo jeżdżą jak szaleni. Mnie jedynie zaskoczyło to że mam przypiąć rower do autobusu jak to żadnej ochrony nie daje a rower cały by tańczył po autobusie. Raz miałem taki przypadek że jechałem autobusem sam bo nikt tym autobusem nie jeździ powinny być jakieś wprowadzone zmiany dotyczące rozkładu jazdy nie tylko do Kostrzyna ale też do Czerlejnko Czerlejno a do Drzązgowo żadnego nie ma. Jeżeli chodzi o przystanki to przystanki wyglądają bardzo dziwnie jak psie przystanki gdzie jak pada deszcz to żadnego osłonięcia przed deszczem nie ma więc powinno to być jakoś zmienione i wprowadzone. Bardzo się fajnie jeździ autobusami ale coś powinno być wymienione dla kierowców i dla pasażerów. Szkoda tylko że te autobusy nie są wprowadzone tak jak Swarzędz Pozdrawiam
26-09-2022 17:45:27
Michał
Ciekawa dyskusja. Znamienne ze czołowemu obrońcy bryndzy skończyły się argumenty
24-09-2022 22:00:24
18-latek
Zrobiłem prawko, kupiłem auto i patrzę z góry na autobusy :)
23-09-2022 18:57:40
@Ernest
No masz babo placek. Kto to widział, żeby jakakolwiek komunikacja autobusowa dowoziła pasażerów do węzłów przesiadkowych tak, żeby zdążyli na pociąg... Ze skutkiem zauważam, że nadal chcesz się uważać za specjalistę od spraw, na których się nie znasz, podważając tym samym kompetencje pracowników Zakładu Komunalnego a nawet samego Wielkiego Bibliotekarza, który starannie pracowników ZK przecież dobierał... Jak tak można ..
23-09-2022 18:37:33
Ernest
Tak tylko wtedy przy biletach komunikacja musi byc regularna do pociągów
23-09-2022 17:46:28
@Ernest
jak możesz tak brutalnie niszczyć piękną ideę "darmowej komunikacji!? A w ogóle to jesteś kolejnym "ekspertem", który chce dla odmiany szastać pieniędzmi mieszkańców! Nie po to budujemy tężnię i lodowisko zamiast oczyszczalni ścieków i szafek dla uczniów w szkołach, żeby mieszkańcy jeszcze musieli bilety w autobusach kupować!
23-09-2022 17:42:52
Ernest
Może należałoby wprowadzić bilety. Tak jak jest w Swarzędzu, Kleszczewie czy Poznaniu.
23-09-2022 15:01:12
max
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Tak czekałem i wiedziałem, że za kilka minut pojawi się odpowiedź. Na Dworcowej się nudzi???? Koszty to generują autobusy wożące powietrze. Ile tysięcy złotych rocznie dopłacają do niej mieszkańcy??? Ze swoich podatków?? Stworzyliście bubla, nawet komunikacji publicznej nie potraficie zorganizować i przyznać się do błędów. Często jestem w Środzie Wielkopolskiej, jakoś tam autobusy potrafią dowozić mieszkańców na pociąg, przy 8 liniach miejskich, 10 podmiejskich - gminnych i kilku powiatowych. Podzielam opinie wielu osób, którzy nie mogą liczyć na dojazd KKP na pociąg. Słusznie zauważył rob: >>Autobusy dowożą dzieci do szkół. Mieszkańcy nie korzystają gremialnie, bo nie mają po co. Rano ani po południu rozkład nie dostosowany do pociągu. Wieczorem w ogóle autobusy nie jeżdżą. Co to ma być? Trzeba to było nazwać komunikacją szkolną z której łaskawie mogą korzystać dorośli a nie opowiadać dyrdymały o wielkim skoku cywilizacyjnym. Mało etatów dla kierowców? To może paru urzędników wywalić, skoro nie potrafią właściwie ustawić priorytetów. Władze gminy jest za co chwalić, ale słowa krytyki w kilku obszarach się należą.<<
23-09-2022 14:43:44
Witold Brzęczyszczykiewicz
Na forum pojawił się kolejny "ekspert". Tym razem od prawa pracy i budownictwa, który lekką ręką wydawałby publiczne pieniądze na zajezdnie i węzły socjalne. Poziom absurdu Pana wypowiedzi dowodzi, że stoi za nią jedynie przekora i chęć >dowalenia< osobie, z którą mnie Pan myli jednocześnie zdradzając wobec niej niemałe kompleksy.
23-09-2022 14:27:42
max
@Redakcja: Panie Januszu, szkoda pańskiego czasu na dyskusję z trollem WB. Jego to bawi, dostaje orgazmu wdając się w kolejne trolowanie. Nie tylko linia 464 jest niedopasowana do pociągów. Z linią 462 z Czerlejna jest podobnie. Jak sam Pan wiem, wiele autobusów wozi powietrze. Oni tego nie widzą. Czy ktokolwiek z burmistrzów i radnych jeździł autobusem?? Niech spróbują pojechać z Czerlejna na pociąg, czy z Drzązgowa. Zza biurka najlepiej się pisze wypociny na ty forum, pewnie w godzinach pracy, gdy się na Dworcowej nudzi. Jednak jeśi chodzi o główny temat, który poruszął kierowca. Doskonale rozumiem, że chciał być anonimowy, bo za chwilę by go wypierd.... Nie mniej sam widziałem, jak kierowcy w autobusie muszą jeść śniadanie, bo gmina nawet nie potrafiła zapewnić im małego budynku socjalnego. W Poznaniu ale też i sąsiednich gminach kierowcy na każdej, nawet małej pętli mają miejsce, gdzie mogą odpocząć, zjeść śniadanie, mieć chwilową przerwę od jazdy i przewożeniu ludzi, a to jest bardzo odpowiedzialna praca. Gmina musi też zdawać sobie sprawę, jeśli niezadbają o pracowników, za chwilę nie będą mieli kierowców, bo znajdą albo lepszą firmę, albo lepiej płatną prace. Pan WB pokazał już swoją klasę - jak napisał niezaradny mieszkaniec ma kupić sobie samochód, a pan ma układać rozkłady jazdy. Też gość ma czelność. Prawda panie WB... proszę nie siać nowoobliczowogminowej propagadany.
23-09-2022 14:13:51
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Myślałem, że już zakończyliśmy tą dyskusję, więc odpowiem Panu po raz ostatni w tym temacie. Ależ ja bardzo chętnie ułożę rozkład jazdy, nie tylko dla jednej linii. Tylko, że nie jestem ani pracownikiem Transportu Publicznego Zakładu Komunalnego, ani KKP, ani UM. Po za tym praca też kosztuje. Nie jest to zadanie redakcji. Zdaje się, że Koleje Wielkopolskie mogą wcześniej udostępnić rozkład jazdy przed jego wprowadzeniem, a głównym punktem, do którego należałoby dostosować rozkład jazdy są stacje kolejowe. Próbuje Pan na mnie zrzucić odpowiedzialność za organizację komunikacji? A może też redakcja ma odpowiadać za inne inwestycje w gminie? Ja nie jestem anonimowy, imię i nazwisko jest chociażby podane pod tytułem tego artykułu. Na tym definitywnie zamykam z Panem dyskusję. Jeśli chce Pan dalej dyskutować proszę o kontakt mailowy, telefoniczny lub najlepiej osobisty. Pozdrawiam po raz ostatni. Bez odzewu. Miłego dnia!
23-09-2022 14:01:59
Witold Brzęczyszczykiewicz
Panie Redaktorze, a zatem nie potrafi Pan odpowiedzieć na pytanie, które jak najbardziej dotyka istoty problemu. Dodatkowo poucza Pan fachowców mówiąc, w jaki sposób powinien wyglądać efekt ich prac, jednocześnie wskazując szalenie mgliste i ogólnikowe rozwiązania. Jest Pan jednak wykształconym ekspertem i z pewnością ułożenie modelowego rozkładu choćby jednej linii byłoby dla Pana błahostką. Zachęcam do takiego przedsięwzięcia - byłby to świetny materiał na łamy Pana witryny internetowej, który przy okazji udowodniłby laikom z Zakładu Komunalnego ich niekompetencję, którą wyraźnie Pan sugeruje. Piszę to oczywiście z ironią, bo ja i Pan doskonale wiemy, że nie da się lepiej tego ułożyć. Odnosząc się do kwestii mojego występowania pod pseudonimem na łamach tego szacownego forum - zdaje się, że taka panuje tutaj praktyka. Nawet Pan nie podpisuje się w dyskusji własnym imieniem i nazwiskiem. Jednocześnie odnoszę nieodparte wrażenie, że może mnie Pan mylić z kimś innym, kogo zna Pan z wyróżniającej się kultury osobistej, umiejętności merytorycznej dyskusji oraz braku tolerancji dla populizmu i nieuczciwej krytyki.
23-09-2022 13:34:00
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Oj widzę, że lubi Pan wdawać się w dyskusję, która odbiega od tematu. Widzę, że nie rozumie Pan, że już istniejące połączenia KKP są niedostosowane do godzin odjazdów pociągów. Autobus przyjeżdża na stacje kilka minut po odjeździe pociągu. Podałem już przykłady, więc się powtórzę: przyjazd autobusu na przystanek "Gułtowy PKP" 16:21, odjazd pociągu do Poznania 16:17 (4 minut wcześniej). Kolejny pociąg jest dopiero godzinę później (17:34). Autobus 464 Gułtowy 14:15 → pociąg 14:07 (8 minut wcześniej). kolejny pociąg 15:28. Z pewnością na innych liniach znajdzie się wiele kursów spóźnionych na pociąg.
Jednak to nie jest zadanie redakcji w układaniu rozkładu jazdy autobusów, które powinny umożliwiać dojazd na pociąg, a nie być dostosowywane tylko pod szkoły.
Może trzeba rozplanować wszystko od nowa, ułożyć raz jeszcze rozkład jazdy. Jeśli osoba układająca rozkłady jazdy ma problem z dostosowaniem 5 autobusów do 9 kierowców i 6 linii to może warto skorzystać z programów komputerowych, które ułożą Wam rozkład jazdy. Jeśli nie, może rozkład jazdy ułoży Wam ZTM.
Na tym kończę dyskusję z Panem, panie WB – i po co ukrywać się tak pod pseudonimem. Jeśli chce Pan dalej dyskutować proszę o kontakt mailowy, telefoniczny lub osobisty. Przykro mi, ale nie będę dalej dyskutować z osobą podszywającą się nie pod swoim imieniem i nazwiskiem. Pozdrawiam, bez odbioru!
23-09-2022 13:04:54
Witold Brzęczyszczykiewicz
Panie Redaktorze, zwracam jedynie uwagę na oczywisty fakt, że wiedza i umiejętności aktywnych praktyków są niepomiernie wyższe niż te, którymi dysponują teoretycy, którzy po zdobyciu przed laty wykształcenia kierunkowego przyjęli zupełnie inną orientację zawodową. Dla mnie to rzecz oczywista i niepodlegająca dyskusji. Poproszę Pana jednak o udział w pewnym eksperymencie myślowym. Załóżmy - czystko hipotetycznie - że po wnikliwych analizach doszedł Pan do wniosku, że obecna organizacja systemu lokalnego transportu jest optymalnym kompromisem w trójkącie uwzględniającym możliwości taborowo-etatowe, harmonogram szkół i rozkłady kolei. Mimo wszystko wspomniany kompromis zakłada brak pełnej synchronizacji z Kolejami Wielkopolskimi, o którym wszyscy wiemy. Wyżej wspomniane analizy równolegle doprowadziły Pana do wniosku, że istotna poprawa byłaby możliwa jedynie po wygospodarowaniu w gminnej kasie kolejnych 2 mln zł rocznie. Wiązałoby się to z rezygnacją z realizacji wielu przedsięwzięć, być może wartych - po uwzględnieniu dotacji zewnętrznych, w których pozyskiwaniu gm. Kostrzyn jest bardzo skuteczna - ok. 5 mln zł. Czy Pana zdaniem decyzja o podjęciu takich kroków byłaby trafna? Bardzo proszę o rzeczową odpowiedź.
23-09-2022 11:54:11
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Jak Pan widzi komentarze, które nie łamią regulaminu ukazują się, nie jestem jednak 24h przy komputerze. Proszę wybaczyć, ale trochę mnie Pan obraził. Wykonywana praca, a wykształcenie to jest moja sprawa. Życie. Pan też pracuje w swoim zawodzie?? Wróćmy jednak do meritum sprawy. Problem źle funkcjonującej komunikacji porusza wiele osób - również mieszkańcy gminy Kostrzyn, ale też kierowcy. Jest też Pan bezczelny z twierdzeniem, że "szeregowy kierowca autobusu i bliżej niezidentyfikowany mieszkaniec, który winą za swoją niezaradność życiową próbuje obarczyć władze gminy". Niestety, ale to gmina Kostrzyn zorganizowała komunikację zbiorową i ponosi za nią odpowiedzialność, w tym ułożenie rozkładów jazdy kompletnie nie dopasowanych do odjazdów pociągów. Gmina nie miała jednak problemów, by przyjąć unijną dotację na realizację projektu stworzenia komunikacji autobusowej, umożliwiającej dojazd do węzłów przesiadkowych, a nie stworzenie TYLKO szkolnych autobusów. Pozdrawiam Panie W.B. !
23-09-2022 10:28:36
Witold Brzęczyszczykiewicz
Panie Redaktorze, bulwersujące to standardy >polemiki<, w której z braku własnych argumentów nie publikuje się wypowiedzi swojego rozmówcy, by nie musieć się do niej odnosić. Skandal i mentalność rodem z lat słusznie minionych!
22-09-2022 17:05:50
Witold Brzęczyszczykiewicz
Zachęcam zatem do gruntownego przestudiowania tematu. Z całą sympatią do Pana pragnę zauważyć, że z jakiegoś powodu nie wykonuje Pan jednak wyuczonego zawodu. Obawiam się, że kierunkowe wykształcenie może dawać Panu mylne przekonanie, że zna się Pan na rzeczy lepiej od praktyków, których wiedza nie ogranicza się do >zakuć, zdać, zapomnieć< zaliczonego na zapewne prywatnych (czytaj: płacisz - dostajesz dyplom) studiach. Mimo, że z natury jestem szalenie pokornym człowiekiem, tym razem muszę zwrócić uwagę, że mamy do czynienia z kuriozalną sytuacją, w której o poważnych sprawach chcieliby decydować Redaktor strony internetowej, szeregowy kierowca autobusu i bliżej niezidentyfikowany mieszkaniec, który winą za swoją niezaradność życiową próbuje obarczyć władze gminy. Najbardziej rozczarowany jestem jednak Pana postawą, gdyż do tej pory miałem mylne przekonanie, że Pana optyka skoncentrowana jest na pozytywach, a nie wyszukiwanych na siłę problemach.
22-09-2022 16:44:21
@Redakcja
Panie Januszu szkoda pańskich argumentów. Dyskutuje pan z trollem, który chowa się pod fikcyjnym nickiem sam zarzucając osobom działającym anonimowo bycie "internetowymi frustratami". Nagromadzenie przymiotników i personalne ataki na Pana i wszelkie osoby pozwalające sobie na zabranie głosu w sprawie mają służyć jednemu: walki z Panem i krytyką, słuszną skądinąd. Niejaki W.B. to cyniczny troll próbujący odwrócić uwagę od sedna sprawy. Czyli niewydolności i złej organizacji KKP. Ta komunikacja jest za mała by sprawnie obsłużyć potrzeby komunikacyjne mieszkańców w kontekście odstawienia samochodów i przejścia na "komunikację metropolitalną" a jednocześnie zbyt kosztowna i zbyt rozdmuchana, by przyznać , że jej głównym zadaniem jest dowóz uczniów do szkół. W efekcie mamy kosztownego potworka, kolejny pomnik megalomanii kostrzyńskich władz, w obecnej formie nadający się wyłącznie do przeprowadzenia audytu. Tyle, że "najwyższej klasy fachowcy od wszystkiego" z Dworcowej nigdy na audyt nie pozwolą, bo to obnaży rzeczywisty stan KKP.
22-09-2022 16:35:17
obywatel
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Nie wiem czy widziałeś, ale wielu kierowców autobusów wozi POWIETRZE. Sprawdź. Jechałeś w ogóle jakimkolwiek autobusem? Spróbuj dojechać na pociąg. Powodzenia!!!
22-09-2022 16:21:38
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: PS: Przypomnę jeszcze mój artykuł z czerwca: Autobusy linii nr 462 i 465 kursują już nowym tunelem, choć mogły tą trasą jeździć już od maja, gdy tunel został udostępniony dla ruchu. Przez ponad dwa miesiące autobusy linii nr 465 z Kostrzyna na os. Strumiany oraz do Sokolnik Klonowskich jeździły naokoło przez drogę krajową nr 92, węzeł Kostrzyn i ekspresową S5.
– Ustaliliśmy, aby do końca roku szkolnego nie wprowadzać zmian. Autobusy tunelem zaczną jeździć dopiero od początku wakacji – tłumaczył nam Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.
Każdy jednak kurs linii nr 465 oznaczał nadrabianie drogi o blisko 3 kilometry (przy trzech kursach każdego dnia było to 16,2 km, w sumie przez cały okres od otwarcia tunelu od początku maja autobusy niepotrzebnie przejechały dodatkowo 599,4 km. Czyli chyba jednak jest coś nie tak z zarządzaniem kostrzyńskiej komunikacji, skoro również kierowcy zgłaszali problemy, także socjalno-organizacyjne, o czym więcej w powyższym artykule.
Na tym kończę z Panem dyskusję. Pozdrawiam
22-09-2022 16:15:31
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Tak, ponieważ również kiedyś próbowałem korzystać z autobusów KKP. Znam się też trochę w transporcie, gdyż kończyłem odpowiednie technikum i studia. To nie jest kwestia etatowo-taborowa, a źle ułożonych rozkładów jazdy. Przestudiowałem jeden z nich. Linia 464 stacja Gułtowy:
Dla przykładu przyjazd autobusu na przystanek "Gułtowy PKP" 16:21, odjazd pociągu do Poznania 16:17 (4 minut wcześniej). Kolejny pociąg jest dopiero godzinę później (17:34). Autobus 464 Gułtowy 14:15 → pociąg 14:07 (8 minut wcześniej). kolejny pociąg 15:28. Radny Marek Kowalski postulował, by na linii 464 kursowały dwa autobusy. Gmina zakupiła 5 autobus (pomijam już, że diesel, gdy mamy stację CNG).
Podobny problem jest też na innych liniach, chyba zmobilizował mnie Pan do przestudiowania szczegółowo pozostałych połączeń.
Wyciąganie kontekstów? Ideą KKP była przecież zachęta mieszkańców do pozostawienia samochodu i przesiadki na transport zbiorowy, tym bardziej, że dziś przypada Europejski dzień bez samochodu. Ekspertów – jeśli są takowi, to nie powinno wybrać się jednak takich, co ułożą dobrze rozkład jazdy i dobrą siatkę połączeń, która być może wymaga zmian, przy zachowaniu tego co mamy - ilości taboru, kierowców, itd.
Jednak nie zamierzam się wdawać w dyskusję. Warto słuchać jednak głosu mieszkańców, a wiele osób zgłasza problemy, ale jasne przecież od razu jest to hejt. Pozdrawiam
22-09-2022 15:41:04
Witold Brzęczyszczykiewicz
Z przykrością odnotowuję, że nie rozumiecie Państwo słowa pisanego, a Pan Panie Redaktorze przywdziewa szaty >barowego eksperta<, który ma proste recepty na wszystkie problemy tego świata. Wzywam Pana do opamiętania. Przy obecnych zasobach etatowo-taborowych nie da się tak ustawić siatki połączeń, by wszyscy byli zadowoleni. Gasząc niemrawy płomyk krytyki w jednym miejscu, wzniecilibyśmy jego ognisko w innym. Niestety nie da się wszystkim dogodzić, a priorytetyzacja systemu pod kątem Uczniów jest jak najbardziej słuszna. Nie uważam również za niestosowną radę adresowaną do dorosłego człowieka, by zainwestował w samochód (i być może prawo jazdy), gdy godziny pracy nie pozwalają mu korzystać z bezpłatnej komunikacji publicznej. Wyciąganie z kontekstu fragmentów wypowiedzi Panów Burmistrzów to natomiast manipulacja i próba zdyskredytowania osób obiektywnie zasłużonych dla lokalnego samorządu. Każda władza musi się jednak mierzyć z hejtem i jak widać nie każdemu można wytłumaczyć, że przekierowanie dodatkowych milionów na KKP, by zadowolić niezaradnego "Jana Kowalskiego" z Siedleczka, byłoby szkodliwe dla tysięcy mieszkańców, którym odebrano by w ten sposób możliwość realizacji wielu fantastycznych inwestycji. Hejt na ZK pomijam, bo tak ogólnikowe zarzuty ze strony anonimowego internetowego frustrata są niestety żenujące.
22-09-2022 15:21:56
obywatel
Witold Brzęczyszczykiewicz czy raczej Waldemar Biskupski??? Próbował Pan korzystać z autobusów KKP? Dojechać na pociąg z Gułtów, Drzązgowa?? Proponuję dobrze sprawdzić rozkład jazdy autobusu 464 i Kolei Wielkopolskich. I kiedy w końcu będzie gotowy węzeł przesiadkowy w Gułtowach??????
22-09-2022 14:27:32
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Jeżeli już nawet kierowcy zgłaszają sygnały, że rozkłady są źle ułożone to chyba jest jednak coś nie tak z organizacją rozkładów KKP. Proponuje zapoznać się również z opiniami mieszkańców - tutaj
I przypomnę wypowiedzi burmistrzów z 2018 roku, gdy startowała KKP:
–Będziemy dowozić mieszkańców wszystkich 21 sołectw do węzłów przesiadkowych i stacji kolejowych, będziemy komunikować wszystkie wsie z miastem Kostrzyn. Takie były oczekiwania mieszkańców – powiedział Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.
– Od początku przyjęliśmy, że KKP będzie realizować potrzeby w zakresie komunikacji wg schematu: połączyć miejscowości z terenu naszej gminy z węzłami przesiadkowymi na stacjach Kostrzyn i Gułtowy […] – informował na gminnym profilu wiceburmistrz Waldemar Biskupski.
Miała to być komunikacja publiczna, a sugerowanie przez Pana, by mieszkaniec kupił sobie samochód jest trochę bezczelnością. A może mnie ma prawa jazdy? Może nie stać na samochód? Wybaczy też Pan, ale skoro pojawiają się problemy sygnalizowane także przez mieszkańców i nawet kierowców należy tak ułożyć rozkłady, by autobus nie przyjeżdżał pod stację kolejową kilka minut po odjeździe pociągu.
22-09-2022 11:50:38
rob
@witold Bezczelnością jest sugerowanie, że ludzie mają w samochody zainwestować, to było po prostu chamskie... Ja jeszcze pamiętam wzniosłe słowa pana burmistrza Matyska, jak to komunikacja gminna ma służyć mieszkańcom, zwłaszcza terenów wiejskich. A jaka jest rzeczywistość? Autobusy dowożą dzieci do szkół. Mieszkańcy nie korzystają gremialnie, bo nie mają po co. Rano ani po południu rozkład nie dostosowany do pociągu. Wieczorem w ogóle autobusy nie jeżdżą. Co to ma być? Trzeba to było nazwać komunikacją szkolną z której łaskawie mogą korzystać dorośli a nie opowiadać dyrdymały o wielkim skoku cywilizacyjnym. Mało etatów dla kierowców? To może paru urzędników wywalić, skoro nie potrafią właściwie ustawić priorytetów. Władze gminy jest za co chwalić, ale słowa krytyki w kilku obszarach się należą. A Zakład Komunalny to mam wrażenie jeden z tych najgorszych, nie wiem co za sitwa się tam dobrała, ale dobrze zdecydowanie nie jest. Co nam z tego, że pracownik jest według papierów kompetentny, jak jego praca jest oceniana źle przez tych, którym ma służyć. To dziękujemy za takie kompetencje i takich ekspertów. Potem się dziwić, że populiści wybory wygrywają, bo tzw. fachowcy od zarządzania są uparci jak muły i nikogo nie słuchają. A słowa krytyki odbierają jak atak na ich rzekome wybitne umiejętności. Wiele zmian da się zrobić niewielkim kosztem. Tylko trzeba chcieć. A nie bredzić o wydumany
22-09-2022 07:21:00
PIOTR
To może Koleje Wielkopolskie niech dostosują pociągi do komunikacji w Kostrzynie? Wtedy będzie ok :) następnie niech dostosują do Paczkowa, Swarzędza albo na którejś stacji będziemy czekać na autobus i pojedziemy do Poznania 1:30h :) . Nie dawno nie było żadnej komunikacji w Kostrzynie i było ok, teraz jest to nie pasuje:) . Może trzeba coś poprawić w tych rozkładach ale to nie jest jakaś duża linia w dużym mieście. W Tokyo jeszcze lepiej działają niż w Poznaniu ale im mniejsza linia i mniej sprzętu i ludzi to trudniej ustawić.
22-09-2022 05:47:11
Witold Brzęczyszczykiewicz
Szanowny Panie Redaktorze, nawet najbardziej zaawansowana technologia w połączeniu z najnowocześniejszym taborem nie pozwoli kostrzyńskim autobusom osiągnąć stanu bilokacji. Pewnych rzeczy nie da się >przeskoczyć< bez przeznaczenia olbrzymich nakładów finansowych na dodatkowe etaty i rozwój floty. Kadra zarządzająca KKP jest profesjonalna i robi wszystko, co w jej mocy by rozkłady były ułożone możliwie optymalnie. Propozycja, by dostosowywać harmonogramy funkcjonowania szkół do niezadowolonego mieszkańca Siedleczka, który jak się zdaje powinien zainwestować w samochód, brzmi kuriozalnie. Naprawdę bardzo Pana proszę, by skupił się Pan na profesjonalizacji swojego poletka. Nawet najzdolniejszy Redaktor świetnego medium, za jakie zawsze uważałem Pana portal, będzie laikiem w kwestiach organizacji transportu publicznego. Kwestie organizacji komunikacji autobusowej pozostawmy ekspertom. Jednocześnie apeluję do Pana o rezygnację z populizmu i niesprawiedliwych ataków pod adresem Zakładu Komunalnego, który >tak kraje, jak mu materii staje<. Rozdmuchiwanie sztucznych afer nikomu nie służy, a postronni Czytelnicy mogą odnieść mylne wrażenie, że mamy w gminie do czynienia z jakąś (wydumaną) niekompetencją. Proszę się pohamować i nie grać na strunach niebezpiecznie bliskich nieakceptowalnej bezczelności.
22-09-2022 01:23:44
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Przytoczę słowa Czytelnika: >>Autobus przyjeżdża z Siedleczka do stacji w Gułtowach o godz. 7:49, a pociąg odjeżdża o 7:37, czyli 12 minut po…
W drugą stronę też sytuacja nie jest lepsza. Pociąg z Poznania przyjeżdża o godz. 15:15, gdy już tymczasem autobus odjechał 14 minut wcześniej.<<
Są odpowiednie programy komputerowe do układania rozkładów jazdy. Zdaje się, że w szkołach są świetlice, w których uczniowie mogą poczekać kilka minut na autobus. Można też przesunąć o kilka minut rozkład zajęć lekcyjnych. Jeśli naprawdę jest taki problem z ułożeniem rozkładu odsyłam organizatora komunikacji np. do ZTM czy MPK Poznań - tam muszą być ułożone rozkłady dla 19 linii tramwajowych i kilku autobusowych, tak by nie dublowały się ze sobą połączenia - pojazdy nie jeździły stadami i istniała również możliwość racjonalnej przesiadki. Jednak to już jest zadanie nie dla redakcji, a dla organizatora komunikacji.
Odsyłam do mojego raportu, który powstał pół roku po funkcjonowaniu KKP - infokostrzyn.pl/?id=2&nr=444. Uwagi do linii 464 miał też radny Marek Kowalski - infokostrzyn.pl/?id=2&nr=443.
Pozdrawiam
22-09-2022 00:50:43
Witold Brzęczyszczykiewicz
Panie Redaktorze, doskonale Pan wie, że brak idealnej synchronizacji z Kolejami Wielkopolskimi wynika z ograniczeń taborowo-etatowych oraz priorytetowej konieczności dowożenia Uczniów do gminnych placówek oświatowych. To jednak w gruncie rzeczy sztuczny problem i >bębenek<, w który biją nieuczciwi krytycy władzy, która jako pierwsza udowodniła, że "można". Każdy, kto uczciwie rozpatruje ten temat wie, że KKP wyrabia obecnie 150% normy i jest wzorem dla innych samorządów o zbliżonej wielkości. Postulat zagęszczenia siatki połączeń jest natomiast populizmem w najczystszej postaci - wiązałby się z koniecznością kilkukrotnego zwiększenia nakładów na tym froncie. Czy naprawdę w zamian za te kilka kursów więcej chcielibyśmy zrezygnować z fantastycznej, proinwestycyjnej orientacji gminy? Proszę sobie szczerze odpowiedzieć na to pytanie i nie przyłączać się do tej niewybrednej nagonki. Co do kierowcy niezadowolonego ze swojej pracy - bardzo chętnie zapytałbym go, co go właściwie jeszcze trzyma na tym >niewolniczym< etacie? Podobno miasto Poznań zatrudnia dziś każdego w tym zawodzie. Czy może jednak jest tak, że praca u nas nie jest tak zła, jak ją Panowie przedstawiliście? Pomijam już zawartą między wierszami podłą sugestię, że jazda naszymi autobusami jest niebezpieczna. Jednocześnie jest dla mnie niezrozumiałym, dlaczego osoba formułująca publiczne zarzuty wobec swojego pracodawcy nie ma odwagi
22-09-2022 00:02:40
SPEED26
Witam, tak jak w artykule napisał pan Tomasz, niedopasowany rozkład jazdy!!! Tragedia Czerlejno-PKP i popołudniu odwrotnie.
21-09-2022 23:18:38
Tomasz
Powstanie gminnej komunikacji to był dobry pomysł, ale wykonanie... Gmina dostała na realizację projektu dotację z Unii Europejskiej. Więc komunikacja powinna być po europejsku. Owszem miejscowości w gminie Kostrzyn to nie poznańskie dzielnice, gdzie autobus jeździ co 15 minut, ale nie zachęca, gdy są 4 autobusy na dzień, którymi nawet nie można dotrzeć na pociąg. Czy tak ciężko ułożyć dobrze rozkład jazdy????
21-09-2022 22:20:17
REDAKCJA
@Witold Brzęczyszczykiewicz: Kierowcy sygnalizowali problem. O odniesienie się do sprawy został poproszony kierownik Transportu Publicznego w Zakładzie Komunalnym. Według Pana niedopasowane rozkłady do godzin odjazdów pociągów to też jest afera?? Pozdrawiam
21-09-2022 21:17:58
Witold Brzęczyszczykiewicz
Bardzo mi przykro, że i Pan Panie Redaktorze dołącza do chóru nieuczciwych krytyków Urzędu Miejskiego. Kierowca autobusu powinien zgłaszać swoje problemy przełożonym, a nie dzielić się nimi publicznie na łamach portalu społecznościowego. Jestem zniesmaczony i rozczarowany. No cóż - i Pan ma teraz swoją "aferę".
21-09-2022 13:54:53
Magda
Juz dawno przestalam liczyc na gminna komunikację. Przecież to sa tylko gimbusy.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
22

mar

18:00
Kostrzyn
Miejska Droga Krzyżowa:
Fara - Średzka - tunel - Kopernika - 3 Maja - Prądzyńskiego - Matejki - Wyszyńskiego - Parafia bł. Jolanty
(po mszy św. o 18:00)

23

mar

Sanniki
Bieg "Słodka Mila" - Grand Prix Gminy Kostrzyn

11:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
1922 Lechia Kostrzyn - SKS Słupca

24

mar

KOSTRZYN, hala sportowa, ul. Piasta 1 (Szkoła Podstawowa nr 1)
Mistrzostwa Gminy Kostrzyn w Tenisie Stołowym

30

mar

14:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
Lechia Kostrzyn II - Las Puszczykowo

[ wszystkie ]

Sonda
Czy weźmiesz udział w wyborach samorządowych, które odbędą się 7 kwietnia?

TAK

NIE


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: