Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

Nigdy więcej wojny - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
Nigdy więcej wojny
11-05-2021 00:00   Janusz Ludwiczak
Pod tablicą upamiętniającą pilota Józefa Prętkowskiego w 76. rocznicę zakończenia II wojny światowej złożono wiązanki kwiatów oraz zapalono znicz.

II wojna światowa zakończyła się 8 maja 1945 roku, kiedy to Rzesza Niemiecka podpisała akt ostatecznej kapitulacji. Od 2015 roku w Polsce obchodzony jest Dzień Zwycięstwa.

W czasie II wojny światowej zginęło 60 milionów osób na całym świecie, w tym 6 milionów osób w Polsce (ponad 16% ówczesnego społeczeństwa II RP).

W 76. rocznicę zakończenia II wojny światowej prezes Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych w Kostrzynie Bogumił Wilczyński, regionalista i kustosz Izby Muzealnej Ziemi Kostrzyńskiej Kazimierz Matysek oraz zastępca burmistrza gminy Kostrzyn Waldemar Biskupski pod tablicą upamiętniającą kapitana Józefa Prętkowskiego złożyli wiązanki kwiatów oraz zapalili znicz.

Dodajmy, że 12 kwietnia minęła 76. rocznica śmierci pochodzącego z Kostrzyna Józefa Prętkowskiego, pilota Polskiego Dywizjonu Myśliwskiego 317 "Wileńskiego".

ZOBACZ TAKŻE: 75. rocznica śmierci pilota Józefa Prętkowskiego


R E K L A M A

Komentarze (20)

15-05-2021 14:34:08
Turbopatriota :)
Ja się z nikim nie będę przepychał. Jestem tylko zwykłym patriotą :)
15-05-2021 08:12:28
@.
Jeśli masz ochotę możemy podyskutować o "przemianach" w Polsce po 1989 roku. Cudzysłów, prowokacyjnie z mojej strony, zamierzony
15-05-2021 07:39:32
@.
A propos przepychanek i personalnych przytyków to przeczytaj swój ostatni wpis. A konkretnie ostatnie jego zdanie. Szkoda, że tak właśnie skończyłeś. Teraz faktycznie temat już jest wyczerpany. Miłego dnia!
15-05-2021 05:48:47
.
Bo taka już jest logika wymian opinii w internecie. Z początku świeżo - prezentacja swoich racji, próba przedstawienia lepszych lub gorszych argumentów, później zgnile - przepychanka do upadłego byleby ukatrupić oponenta, technika zdartej płyty, przytyki personalne - jednym słowem męczenie konia, aż nie zdechnie. Może ciebie fascynują takie klimaty, mnie przeciwnie.
14-05-2021 23:11:12
@.
Zabrakło argumentów to zmieniasz temat ? Cóż . Nie liczyłem na to, że przyznasz mu rację. A propos Izraela rewolucję w Rosji robili sowieccy Żydzi. Po 45 roku Polską także rządzili sowieccy Żydzi. Zaraz nazwiesz mnie turbopatriotoantysemita..
14-05-2021 22:03:30
.
Temat uznaję za (wstępnie) wyczerpany. Dyskutowało kilku turbopatriotów, jeden normalny i jedno resortowe dziecko (to ja). Teraz możemy zająć się jakimś kontrowersyjnym zagadnieniem z polityki międzynarodowej. Może tym co się dzieje w Izraelu? Oj, gorąca to będzie dyskusja. Niech tylko pojawi się jakiś stosowny artykuł na portalu.
14-05-2021 13:45:49
(...)
Polska, 1948 rok: "...Mnie tutaj wykończyli. Oświęcim to była igraszka..." - W. Pilecki do żony podczas ostatniego widzenia.
14-05-2021 13:42:20
:
Kropek - ewidentnie dziecko resortowe poprzedniego ustroju (w mojej opinii - do której mam pełne prawo :) ) [niektórym za czasów komuny żyło się bardzo dobrze, o wiele lepiej niż dzisiaj...]
14-05-2021 11:26:21
@.
Co do Gierka, to było jeszcze bardziej lojalny wobec Moskwy niż Gomułka, a jego "bigosowy socjalizm" skończył się katastrofalnym zadłużeniem Polski. "Chcemy bardziej zacieśnić współpracę ze Zwiazkiem Radzieckim" To słowa Gierka. A kiedy zacieśnianie poskutkowało podwyzkami, pustymi półkami i kolejną falą strajków Moskwa "spuściła" Gierka, który przestał być zdolny do prowadzenia akceptowalnej przez Sowietów polityki w Polsce. Okupacyjne wojska radzieckie opuściły Polskę dopiero w roku 1993. 17 września dowódca Północnej Grupy Wojsk, generał Leonid Kowaliow zameldował prezydentowi Lechowi Wałęsie zakończenie wycofywania wojsk radzieckich z Polski a 18 września z Dworca Wschodniego w Warszawie wyjechało ostatnich 24 radzieckich oficerów, w tym 5 generałów. Hitlerowska okupacja trwała 5 lat i miała jedną twarz. Okupacja sowiecka trwałą 10 razy dłużej i miała różne twarze, ale proszę, nie zakłamuj rzeczywistości, bo na święta były jednak czasem pomarańcze czy można było kupić malucha na talony w Polmozbycie.
14-05-2021 11:13:13
@.
Mylisz się. Czy przed 90 rokiem mogłeś swobodnie wyjechać za granicę ? Słownik PWN definiuje okupację "Okupacja pokojowa, czasowe zajęcie przez siły zbrojne terytorium obcego państwa, niekoniecznie w wyniku działań wojennych, mające na celu zabezpieczenie określonych praw i interesów państwa okupującego" Strzały w Poznaniu, na Wybrzeżu czy na Śląsku do Polaków trudno nazwać inaczej jak zabezpieczaniem interesów Sowietów. A to, że chwilowy rzut pomarańczy do sklepów zaćmił Ci widzenie tego faktu nie zmienia. I nie ma w tym grama urągania ludziom żyjącym pod okupacją niemiecką. Zmienił się okupant i jego sposób działania. Pamietaj także, że 17 września nastąpiłą agresja ZSRS na Polskę wy wyniku czego wojska sowieckie zajęły część terytorium II Rzeczypospolitej i rozpoczęły okupację tego terytorium. Po zakończeniu II WOjny Światowej wojska rosyjskie NIGDY nie opuściły terytorium Polski. Zatem formalnie okupacja radziecka zaczęła się w 1939 a potem zmieniały się tylko granice okupacji. Chyba wiesz co groziło za próbę przeskoczenia muru w Berlinie. w 56 roku wracajac z Moskwy na dworcu w Terespolu tow. Wiesław mówił: " Towarzysze radzieccy uznali, że Polska powinna być w pełni suwerenna, niepodległa, że nikt nie ma prawa mieszać się w nasze sprawy wewnętrzne i oni nigdy w nasze sprawy wewnętrzne mieszać się nie będą" Uważasz, że Polska stała się wtedy państwem wolnym i suwer
14-05-2021 06:52:58
.
OK. Wy macie inny punkt widzenia, ja mam inny. Wciąż i niezmiennie będę uważał, że zrównywanie okresu okupacji niemieckiej z całym PRLem (bez komentarza informującego że ma się na myśli Bieruta i lata 48-55, a nie Gomułkę, Gierka czy festiwal Solidarności) jest urągające dla milionów ludzi żyjących pod okupacją niemiecką.
13-05-2021 12:44:47
.:.
Kropek! Żyłeś w czasach okupacji sowieckiej? Stałeś w kolejce dwa dni aby byle jakie buty kupić? Stałeś tydzień w kolejce aby kupić tonę węgla (więcej nie można było)? Zapisywałeś się w miesięcznej kolejce na 4 worki cementu/rok a na końcu i tak dostałeś odmowę sprzedaży bo nie należysz do PZPR??? Dostałeś ostatecznie zwolnienie z roboty i wilczy bilet bo nie myślałeś tak jak partia? Czego ci teraz zabraniają stacjonujący w PL żołnierze NATO (USA)? Możesz pisać i paplać co tylko chcesz... Najwyżej czytelnicy portalu potraktują cię z uśmiechem, westchnieniem i przymrużeniem oka!
13-05-2021 12:40:21
@.
Masz rację. Jednozdaniowe uproszczenie faktycznie nie oddaje sedna. Reżim stalinowski był jeszcze okrutniejszy niż hitleryzm i przyniósł znacznie więcej ofiar niż hitleryzm. Narzucone nam po `45 "elity intelektualne" mające rządzić Polską wprost zostały przywiezione z Moskwy. Żaden relatywizm, który próbujesz tu przedstawiać nie zmienią faktu radzieckiej okupacji Polski po zakończeniu II wojny światowej. Znasz słowa generał Nikołaja Afanasjewa, naczelnego prokuratora Armii Czerwonej wygłoszone w mowie oskarżycielskiej do przywódców Polskiego Państwa Podziemnego na tzw. procesie szesnastu ?, Czytałeś relacje anonimowych wieźniów obozu koncentracyjnego NKWD w Sokołowie Podlaskim ? Albo relację Antoniny Piech o tym, co działo się w Stoczni w Elblągu ? Radziecka okupacja Polski była faktem. Niezależnie od tego jak skomplikowany był to proces, to jego celem i efektem było podporządkowanie państwa polskiego Moskwie, a nad "bezpieczeństwem" czuwała stacjonująca w Polsce armia sowiecka
13-05-2021 12:35:17
:
@. - ty to masz jednak ciężkie życie... Niemcy, Ruscy, Pisowcy - którzy dobrzy, którzy źli?! Albo jesteś za młody na właściwy odbiór historii albo totalnie zniekształcony dzisiejszymi antypatriotycznymi ideologiami :)
13-05-2021 12:15:13
.
Słyszałeś o ubeku żydowskiego pochodzenia, ewidentnym siepaczu, Janie Frey-Bieleckim? O jego podchodach pod zbombardowanie w 56 sowieckich kolumn pancernych, gdyby ci wyleźli z Bornego Sulinowa, by zbrojnie interweniować? To może być tylko legenda partyjnego „betonu”, na użytek walki wewnętrznej, ale żeby być użyteczną, musiała być choć minimalnie prawdopodobna dla słuchaczy. A teraz wyobraź sobie, że obecnie jakiś generał, z pobudek patriotycznych, w przypadku jakiegoś grubszego konfliktu interesów między nami, grozi w podobny sposób stacjonującym w Polsce amerykanom. Kompletne S-F. Pewnie że dobrze że są, jesteśmy wspólnie w tej uśmiechniętej, lepszej, sytej stronie, ale jako kraj nic bardziej niezależni, niż podczas „okupacji sowieckiej”. Czy za 50 lat będą pisali o „okupacji amerykańskiej”? Czy będą mieli rację? My wiemy że nie, w końcu jako tako niezależnych państw na świecie jest pewnie z 10, reszta to mniejsze lub większe satelity możnych.
13-05-2021 11:46:54
.
Wydawało mi się, że treść jest oczywista. Uważam, że jednozdaniowe zrównanie okresu 39-45 z 45-89 to uproszczenie przekraczające granicę przyzwoitości. Są pytania na które nie można odpowiedzieć jednym zdaniem (np. czy Bóg istnieje?). Są tezy, których nie można głosić jednozdaniowo (np. szeregowy żołnierz Wermachtu, szeregowy komunista, to bdlki zasługujące na potępienie.). Albo rozwijasz temat i starasz się przedstawić, przynajmniej w minimalnym stopniu, komplikację sytuacji, albo nie wypowiadasz się. Jednozdaniowe opisy skomplikowanych procesów są bliższe kłamstwu, niż prawdzie. [][][] Fakt, powiadasz? Fakt to jest stwierdzenie że w ciśnieniu normalnym woda wrze w 100 stopniach Celsjusza. Ale czy faktem jest już np. stwierdzenie: PIS jest szkodliwy dla Polski? Nawet największy przeciwnik, byleby myślący, musi przyznać, że nie da się (chcąc być uczciwym) w jednym zdaniu zawrzeć oceny ich rządów. Żadnych rządów. Matyska również. A to tylko okres kilkuletni. A przedpiścy byli łaskawi scharakteryzować 44 lata życia ludzkiego, dwa pokolenia, nawet nie jednym zdaniem, a jednym słowem – okupacja. [][][] Można się ze mną nie zgadzać, ale niech to będzie niezgoda na poziomie.
13-05-2021 08:42:27
@.
No dobra. Zasunąłeś elaborat a teraz wyjaśnij proszę jaki ma związek z faktem okupowania Polski przez Sowietów przez 44 lata po zakończeniu II wojny światowej ? Te dwa wpisy to żaden turbopatriotyzm tylko stwierdzenie faktu, za które przed `89 można było iść siedzieć jeśli byłeś dorosły albo wylecieć ze szkoły jeśli byłeś niepełnoletni.
13-05-2021 00:15:43
.
O! Turbopatrioci? To mi przypomniało pewną historię. Jest rok 2012, w Poznaniu ma wystąpić białoruska kapela Rocker Joker. Nagle, marszałek województwa, turbopatriota z PIS, zauważa że piosenka zespołu jest wykorzystywana w kampanii prezydenckiej Łukaszenki, stwierdza: „nie ma zgody na występ reżimowego zespołu” i cofa dotację. Koncert się nie odbywa. Brawa! Kurtyna! Nie, to nie koniec. Prawda jest taka, że piosenka „Sasza zostań z nami” (czy jakoś tak) w sposób inteligentny wyśmiewała (!) Łukaszenkę, więc ten postanowił… ukraść ją zespołowi i kazał wykonywać ją swoim wykonawcom, ubranym w stroje ludowe, jako apoteoza swojej osoby. To coś, jakby Kurski, bez zgody wykonawcy, lansował „Mydełko Fa”, twierdząc że to nie parodia a gloryfikacja Disco Polo. Albo piosenkę Kazika, jako pochwałę rządzących. Tak to ten bwan z dumą uniemożliwił „występ reżimowego zespołu”. Jaki z tego morał? Świat nie jest dwukolorowy (szkoda, prawda?). Każdy medal ma zawsze rynek i dupęstronę, tylko trzeba być na tyle kumatym, by potrafić go odwrócić. A! Poszukajcie piosenki „Goodbye Amerika” tego „reżimowego” zespołu, który nie zasługiwał na występ. Przejmująca.
12-05-2021 18:59:51
1945
8 maja 1945 roku zakończyła się 5-letnia okupacja niemiecka, a zaczęła 44-letnia okupacja rosyjska...
11-05-2021 07:06:40
8 maja
Rozpoczęła się oficjalnie okupacja sowiecka w Polsce.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
30

mar

14:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
Lechia Kostrzyn II - Las Puszczykowo

06

kwi

13:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
1922 Lechia Kostrzyn - Górnik Konin

07

kwi

Gmina Kostrzyn
Wybory samorządowe

09

kwi

Komisariat Policji Kostrzyn, ul. Półwiejska 1
Znakowanie rowerów
w godz. 11:00-15:00

20

kwi

Wiktorowo
Dziki Bieg w Błocie - Grand Prix Gminy Kostrzyn

[ wszystkie ]

Sonda
Czy poprzesz Szymona Matyska na kolejną kadencję burmistrza gminy Kostrzyn?

TAK

NIE


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: