Portal infoKostrzyn.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal infokostrzyn.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Ilość samochodów jest co raz większa" – burmistrz chce wprowadzić strefę parkowania już od września - .:InfoKostrzyn.pl->gminny portal informacyjny:. Kostrzyn w z@sięgu ręki
  Brzeźno | Czerlejno | Gułtowy | Gwiazdowo | Iwno | Jagodno | Kostrzyn | Sanniki | Siedlec | Siekierki | Skałowo | Sokolniki | Trzek | Węgierskie | Wiktorowo | pozostałe | dookoła
"Ilość samochodów jest co raz większa" – burmistrz chce wprowadzić strefę parkowania już od września
17-01-2020 07:30   Janusz Ludwiczak
Nie za dwa lata, a już od września w centrum Kostrzyna miałaby zacząć obowiązywać strefa płatnego parkowania.
– W związku z tym, że ilość samochodów jest co raz większa, chcemy wprowadzić strefę płatnego parkowania. Chcemy, by kierowcy załatwili swoje sprawy w urzędzie, banku, na poczcie, u lekarza i zwolnili miejsce postojowe innym użytkownikom – uważa Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.
Za płatne parkowanie mielibyśmy płacić w rejonie Rynku oraz na ulicach: Kościuszki, Dworcowej, Średzkiej czy Kościelnej.

O tym, że strefa płatnego parkowania ma zostać wprowadzona w centrum Kostrzyna informowaliśmy już w kwietniu. Teraz sprawa nabrała tempa.

– W związku z tym, że ilość samochodów jest co raz większa, chcemy wprowadzić strefę płatnego parkowania. To z resztą jest efekt sugestii i w dużej mierze oczekiwań mieszkańców gminy, którzy od dłuższego czasu sami pytają kiedy będzie w końcu wprowadzona. Bo jej celem nie jest pozyskiwanie pieniędzy, a udrożnienie ruchu. Auta często blokują miejsca postojowe w centrum przez 8-10 godzin. Chcemy, by kierowcy załatwili swoje sprawy w urzędzie, banku, na poczcie, u lekarza i zwolnili miejsce postojowe innym użytkownikom. Gmina wybudowała w ostatnich latach parkingi, przybyło ponad 150 miejsc postojowych w rejonie Parku Miejskiego czy na łączniku między Szymańskiego a Kilińskiego. Nie zawsze są one zajmowane. Myślimy również w przyszłości o budowie kolejnego parkingu buforowego w rejonie ul. Rzeźnickiej – mówi w rozmowie z portalem InfoKostrzyn.pl Szymon Matysek, burmistrz gminy Kostrzyn.

Strefa płatnego parkowania miałaby obowiązywać w ścisłym centrum Kostrzyna, głównie w rejonie Rynku, Urzędu Miejskiego i kościoła farnego.

– Strefa miałaby objąć znaczną część centrum - ulicę Dworcową (od Poznańskiej do Świerkowskich), Szymańskiego, Kościelną, ks. Peika, fragment ul. Średzkiej, cały Rynek i Kościuszki. Ulica Kościuszki stałaby się jednokierunkowa.
Jeśli Rada Miejska podejmie uchwałę, strefa zostanie wprowadzona w drugiej połowie roku. Komenda Miejska Policji w Poznaniu i Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu pozytywnie zaopiniowały koncepcję. W najbliższym czasie sprawę będziemy omawiać na komisji Rady Miejskiej
– tłumaczy nam burmistrz Szymon Matysek.

Na zlecenie gminy przygotowany został projekt organizacji ruchu wraz z miejscami postojowymi i lokalizacją parkometrów, którą przygotowała pracownia projektowa Dap Virtual Projekt z Poznania.

– Organizacją strefy miałaby zająć się powołana spółka Przedsiębiorstwo Usług Społecznych i Komunalnych, w zakresie jej obowiązków byłaby również gospodarka mieszkaniowa, utrzymanie zieleni i drobne remonty chodników. Co do cen na ten moment trudno mówić o konkretach bo najpierw chciałbym o tym porozmawiać z radnymi. Choć punktem wyjścia do dyskusji będą z pewnością opłaty za parking przy Urzędzie, gdzie pierwsza godzina jest bezpłatna a dopiero kolejne to opłata 2 złote za godzinę – zaznacza burmistrz Szymon Matysek.

Początkowo strefa płatnego parkowania miała zacząć obowiązywać najwcześniej za dwa lata. Teraz burmistrz chce, by zaczęła obowiązywać już od września. Skąd więc przyspieszenie?

– Przyspieszenie wprowadzenia strefy parkowania wynika z konieczności uporządkowania ruchu w centrum miasta oraz będzie to początek modernizacji Rynku. Nie możemy tego zacząć, jeśli nie zmienimy organizacji ruchu w centrum miasta – przekonuje burmistrz.

Wprowadzenie strefy płatnego parkowania miałoby kosztować ok. 200 tys. zł. Decyzję w tej sprawie podejmie Rada Miejska Gminy Kostrzyn.


Strefa płatnego parkowania miałaby objąć ścisłe centrum Kostrzyna
Map: Urząd Miejski w Kostrzynie/Dap Virtual Projekt
[kliknij, aby zobaczyć w pełnym rozmiarze]


Organizacja ruchu w rejonie Rynku i fary
Map: Urząd Miejski w Kostrzynie/Dap Virtual Projekt
[kliknij, aby zobaczyć w pełnym rozmiarze]


Ulica Dworcowa
Map: Urząd Miejski w Kostrzynie/Dap Virtual Projekt
[kliknij, aby zobaczyć w pełnym rozmiarze]


Ulica Kościuszki
Map: Urząd Miejski w Kostrzynie/Dap Virtual Projekt
[kliknij, aby zobaczyć w pełnym rozmiarze]


R E K L A M A

Komentarze (43)

18-02-2020 12:07:33
Red
Czy po wprowadzeniu strefy bedzie monitor pawns sytuuacja przy ul Braci Drzewieckich by kartka moglaby przejechalam? Moze randy Wojciechowski zacznie eksperyment od swego sklepu?
18-02-2020 10:53:15
Kostrzyniak
Jak widać na załączonym obrazku, ul. Poznańskiej nie obejmie, nowo wybudowanego parkingu przy ul. Dworcowej i przy ul. Szymańskiego, (który przecież kosztował gminę ponad 1 milion zł), ul. Piasta, Mickiewicza ł i Braci Drzewieckich też nie obejmie.
17-02-2020 20:29:20
Red
Ja tylko chce jako pieszy prejsc spokojnie przez Poznanska a nie przeciskac sie mieszka samochodami stojacymi na chodniku przy Banku Slaskim z tylu poganiany dzonkiem przez jandacego rowniez chodnikiem rowerzyste . PoNanskiej strefa nie obejmie ?
17-02-2020 17:10:51
Kostrzyniak
Red nie czepiałbym się poprzedniego burmistrza, bo kamienica bardzo ładnie wkomponowana i kostrzyńska "starówka" ładnie wygląda, a parking był otwarty i była wystarczająca ilość miejsc. Teraz jest chaos i kopanie studni, bo podjęto złą decyzję z ustawieniem parkomatów. Po wprowadzeniu strefy handlujący stracą, bo ludzie pojadą tam gdzie można stanąć bez ceregieli. I nic tym z Rynku wtedy nie pomoże. I się zdziwią.
17-02-2020 10:34:01
Red
Kostrzyniak zgadzam sie z toba ale moj komentarze na pocztku dotyczyl pytania Adama.
17-02-2020 08:20:01
Kostrzyniak
Burmistrz tym razem nie może odpowiedzieć to nie ja, bo to jego pomysł - zrywanie istniejącego asfaltu i robienie parkingu za ok 600 tys. zł pod Urzędem Miejskim. Miasto nie zyskało miejsc parkingowych, ale patrząc na pusty parking, to śmiem twierdzić, że opłaty działają odstraszająco - parkujący przenoszą się za strefę opłat.
16-02-2020 11:15:22
Red
Na twine pytanie Burmistrz odpowoiedzialby "to nie ja to poprzedniednik",ja mam pytanie do burmistrza czy znajdzie miejsce na czas modernizacji Rynku postoj taxi czy nie powinniien byc gdzies kolo dworca pkp bo dla mieszkancow I tak reklamuja sie w lokalnych czasopismachozna tez ich numescic na portalu np. Infokostrzyn ale co wowczas z przyjezdnymi moze ktos ma pomysl?
15-02-2020 21:49:12
Kostrzyniak
Parking był budowany przez dwie firmy, pierwszej Gmina Kostrzyn musiała zapłacić, pomimo że zeszła z budowy po zerwaniu asfaltu. Kolejna firma firma skończyła i postawiła parkometr. W sumie kosztowało to nas podatników ok. 600 tys zł. Teraz obsługuje parking również jakaś firma. Na parkingu pusto i jaki koszt dla Gminy? Większe gminy od naszej rezygnują ze straży miejskiej ze względu na koszty. U nas wydatki bieżące gigantycznie wzrosły w ciągu ostatnich lat.
15-02-2020 21:09:22
Adam
To mam pytanie kto wydał pozwolenie na wybudowanie kamienic na ulicy dworcowej , jeżeli do tych kamienic muszą być miejsca parkingowe dla mieszkańców. Dlaczego teraz są wprowadzone parkometry, czyżby brakowało pieniędzy w kasie gminy. Jestem ciekawy czy wcześniejsze pytania także zostaną umieszczone. Jeżeli nie to będzie to o czymś świadczyło.
15-02-2020 20:40:10
Adam
Po pierwsze to dlaczego osoby pracujące w Urzędzie Gminy parkują na ulicy Dworcowej mając do dyspozycji parking dla pracowników Urzędu Gminy. Po drugie ile kosztowało wybudowanie płatnego parkingu na ulicy Dworcowej przy Urzędzie Gminy z którego w ciągu dnia korzystają może z dwóch-trzech petentów- kto pokrywa kosztu utrzymania takiego parkingu. Po trzecie na jakiej zasadzie będą wprowadzone opłaty dla mieszkańców wyżej wymienionych ulic? Po czwarte kiedy była przeprowadzona debata na temat wprowadzenie parkometrów w tak małej gminie jaką jest Kostrzyn - ( chyba po cichu jest liczone na jakieś zyski Gminy lub może jakiejś firmy zewnętrznej ) Pisanie że nie można załatwić swoich spraw na poczcie, czy w Urzędzie bo brak wolnych miejsc, to mija się z celem gdyż cały parking koło Gminy jest wolny. Znając życie i tak nikt z przedstawicieli Gminy do tych pytań się nie odniesie.
23-01-2020 12:12:16
Red
Czy zamiast tworzyć Przedsiębiorstwo Usług Społecznych i Komunalnych nie lepiej obsługę parkomatów zlecić albo Zakładowi Komunalnemu albo Spółdzielni Socialnej Kostrzynianka a nie tworzyć czegoś nowego z ich zadaniami? Jak bedą zlecane tej firmie zadania remontowe czy w trybie "z wolnej ręki" czy będzie przystępować do przetargu? Ile będzie brała za zarządzanie strefa czy stawka będzie podobna do opłaty targowej gdzie inkasent pobiera 90 albo 95 % opłaty?
22-01-2020 09:39:43
Obatel
Panie Burmistrzu - jest Pan jeszcze czy już w Berdyczowie ?
21-01-2020 22:58:34
Mieszkaniec
Samochody są policzalne - zatem powinno być "liczba samochodów" nie "ilość samochodów"...
20-01-2020 16:42:05
.
Tak sobie jeszcze myślę, czy zostały wykorzystane wszystkie obecne możliwości, jeżeli chodzi o uporządkowanie ruchu? Jak wszyscy wiedzą, zasadami parkowanua rządzą przepisy ruchu drogowego. Jak wszyscy widzą, wielu kierowców ich nie przestrzega. Jakoś nie zauważyłem patroli policji egzekwujących przestrzeganie organizacji ruchu. Skoro prze 1,5 godziny w szczycie zakupowym w sobotę nie widziałem przez ostatnie 2 miesiące egzekwowania prawa, to nawet jeżeli jest, to nie zawsze wtedy, kiedy trzeba. Skąd pewność, że egzekwowanie strefy będzie lepsze? Jest również druga możliwość, uporządkowanie problemu parkowania jest wątkiem pobocznym, główny to dodatkowe dochody gminy. Czy tak jest? Okaże się po wdrożeniu strefy - czy będzie lepiej dla mieszkańców.
20-01-2020 15:40:08
Red
Czy na parking będzie przeznaczona nieruchomość przy Sredzkiej obok łącznika z Estkowskiego o zakupie której wspominał w ubiegłym roku Pan Burmistrz?
20-01-2020 13:48:38
Mikołaj
Czy to wszystko przez parking przy urzędzie, który świeci pustkami i pochłonął w sumie ponad 600 tysięcy z? Parking na łączniku od ul. Szymańskiego kosztował ponad milion. Sam parkomat kosztuje ok. 100 tysięcy złotych do tego utrzymanie miejsc pracy dla osób (straży), która będzie wlepiać mandaty za brak opłat. Kolejne pół miliona nie starczy. Czy zadłużoną gminę stać na to? Czy po to zostaje się radnym, by poprawić swój biznes? Przecież jest wolny rynek....
20-01-2020 09:57:20
.
Ale, aby zaspokoić twoją potrzebę ugładzonej komunikacji, oczekuję, aby pan burmistrz Matysek przedstawił wyniki badania opinii publicznej, kiedy mówi, że mieszkańcy czegoś oczekują,. Jeżeli ich nie posiada, oczekuję, że nie będzie swoich decyzji opierał na faktach, które nie miały miejsca.
20-01-2020 07:04:56
.
Po zapoznaniu się z nagraniami z sesji, nie mam sobie nic do zarzucenia. Wręcz znacząco zawyżam poziom.
20-01-2020 02:15:25
Mieszkaniec
Panie . "Kropka", może zwyczajnie należy przestrzegać savoir-vivreu.
19-01-2020 19:35:40
.
Przestał nazywać się Matysek? Przecież nie używam żadnych epitetów. Osoba na szacunek musi sobie zapracować. Oglądam sesje. Polecam się zapoznać. Co do urzędu, w ustawie o samorządzie terytorialnym nie ma zapisu, że należy w wypowiedziach o konkretnej osobie pełniącej urząd zawsze pisać używając nazwy urzędu, a tym bardziej słowa pan lub pani. Zresztą, nie zwracam się do urzędu.
19-01-2020 17:49:44
Mieszkaniec
Pan Szymon Matysek jest burmistrzem gminy Kostrzyn, Panie . "Kropka" może trochę szacunku wobec osoby i urzędu.
19-01-2020 14:45:00
Red
Chciałbym poznać koncepcje modernizacji rynku czy już jest opracowana czy dopiero będzie, kiedy sie zacznie i ile będzie kosztować czy bedą prowadzone prace archeologiczne i czy po jej zakończeniu wróci parking? Gdzie na czas modernizacji znajdzie sie postój taksówek ? Czy Pan Burmistrz mówiąc o parkingu buforowyym przy Poznańskiej miał na myśli ten przy MGOK?
19-01-2020 09:52:34
.
A ja mam inne pytanie. Matysek twierdzi że mieszkańcy pytają o strefę. Ja nie pytam o strefę, za to pytam ilu spośród 17 000 mieszkańców zapytało o strefę? I jaki jest na to dowód, bo słowom Matyska nie ufam.
18-01-2020 23:39:28
Red
Żeby nie było ze pisze bzdury to zapytam ile w tej strefie będzie kopert dla niepełnosprawnych i jak burmistrz zamierza rozwiązać problem osób z karta parkingowa osoby niepełnosprawnej? Ciekawe czy to Pan Burmistrz czyta albo radny a może to pisanie na Berdyczów
18-01-2020 23:00:47
.
Trudno się wypowiadać nie znając szczegółów. Ale zapamiętajcie, kto tego chce - Matysek. Bo już po wprowadzeniu kolejnych opłat od ludzi będą mówić i pisać, że to nie burmistrz, przecież to kompetencja rady. Tak, jak teraz mówią że to nie oni chcieli podwyżki podatków, tylko rada.
18-01-2020 11:33:31
Red
Po zapoznaniu sie dokładnie z artykułem uważam ze gdyby pierwsza godzina była gratis to da sie załatwić sprawy urzędowe zapłacić mimo kolejek w banku czy na poczcie rachunki zawieść dzieci do przedszkola a nawet uczestniczyć wszy pogrzebowe ale mam pytanie dotyczące operatora czy będzie to pod nowa nazwa Spółdzielnia Socjalna " Kostrzynianka" do której dołożą cześć zadań zakładu komunalnego? Strefa jak sadze będzie obowiazywać w dni robocze w jakich godzinach 8-17?
17-01-2020 23:55:35
ten z Rynku
A co z mieszkańcami ulic objętymi strefą ? Czy będą wydawane jakieś identyfikatory ? Jeżeli tak - to na jakich zasadach ? Oj, oj - Panowie Burmistrzowie - wszystko przemyśleliście ?
17-01-2020 23:39:47
mieszkaniec
Mam pytanie dot. północnej strony Rynku ( wzdłuż lokalu Biesiady ) - po co z każdej strony parkingów jest wolny obszar o długości 10 metrów - za/przed przejściem dla pieszych ? Parkingi te znajdują się poza jezdnią. Czyżby projektanci nie znali przepisów ??? Strefa zakazu zatrzymania ( 10 metrów ) za/przed przejściem dla pieszych dotyczy tylko i wyłącznie jezdni. Proszę zobaczyć jak jest to rozwiązane w Poznaniu czy w Swarzędzu.
17-01-2020 23:13:06
Obserwatorka
Red wspólnie z burmistrzem przejdz te ulice i zastanuwcie co zrobić zeby było super a pisanie bzdur nic nie daje
17-01-2020 22:06:42
Mieszkaniec
Red a moze ciebie usunąć za bzdury burmistrz wiele morze
17-01-2020 20:32:54
Red
Może pomysł z strażą miejska był nietrafiony ale warto by było wiedzieć ile mandatów wystawiła policja za złe parkowanie w naszej gminie np w 2019 . Czy parkowanie nie przeniesie sie pod Ośrodek Zdrowia tak ze karetka mnie będzie mogła wyjechać do lub z pacjentem bo Braci Drzewieckich tam już nie będzie obowiązywała.
17-01-2020 19:05:46
mieszkaniec kamienicy
Drobna uwaga : wg tych planów ulica Kościuszki nadal w swej części pozostaje dwukierunkowa.
17-01-2020 18:59:40
Aleksandra
A poco straz miejska dla takiej małej gminy za duzo kasy w gminie
17-01-2020 18:32:38
.
LICZBA! Panie burmistrzu, na Boga! LICZBA samochodów! Poza tym, popieram. Miejsce jest towarem deficytowy, więc należy zań płacić. Tylko zróbcie to z głową.
17-01-2020 18:11:18
Mieszkaniec
A może pierwszym razem pouczenie dla kierowcy a nie mandat za złe parkowanie ,durny pomyśl Straz miejska duzo gmin z tego zrezygnowało ,ale co z mandatów w gminie 20 tys rocznie a utrzymanie 50 tys a kto za to zapłaci pomysłódawca trzy gmina
17-01-2020 17:59:05
Red
Strefa ma obejmować okolice kościoła farnego . Co zaparkowaniem samochodów na czas mszy pogrzebowej oraz czy w okolicach blisko kościoła jest możliwość przywiezienia starszej lub niepełnosprawnej osoby jestpo prostu "koperta"
17-01-2020 15:53:58
...
Trzeba zacząć od mandatów i to najlepiej w sobotę. Bez wyjątków zacząć od rynku i kolejne ulice. I za 2-3 dni znowu. Wtedy jeżeli nawet ktoś bedzie chciał zaparkować tam gdzie nie wolno a nie bedzie innych samochodów to się zastanowi, że nikt tutaj nie parkuje.
17-01-2020 14:45:41
Piotr
Jak zwykle zacznie się coś robić MANADATY itd jak dojdzie do jakiejś tragedii przez źle zaparkowany samochód. U nas w Kostrzynie jest naprawdę taka samowolka z tym parkowaniem, że trzeba zacząć od mandatów (bo od czegoś trzeba). Możemy zaczniemy jeździć po 160 km/h w mieście a nie 60 km/h lub 50 jak gdzie indziej TEŻ NIKOMU NIE BĘDZIE TO PRZESZKADZAŁO!!!
17-01-2020 13:47:16
Red
Do piotr pomysł dobry ale najpierw trzeba by było powołać straż miejska wtedy pieniądze z mandatów trafiały by do gminy a gdy policja do budżetu państwa. Do redakcji czy dało by sie ustalić ile w ubiegłym roku kostrzynska policja wystawiła mandatów za złe parkowanie?
17-01-2020 12:18:49
Lalka
Rynek do modernizacji, no w końcu bo wstyd! Po co jeździć do Kostrzyna, tam nic nie ma.
17-01-2020 11:48:55
Piotr
Witam tylu mądrych ludzi się tu wypowiada. Proszę podpowiedzieć jak rozwiązać problem z parkującymi samochodami. Przecież samochody zaparkowane na ulicy Średzkiej, na Rynku i na każdej prawie ulicy, tak, że czasami dwa samochody nie mogą się minąć. Na rynku koło apteki nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale tam są DWA PASY ruchu - nie wiem kiedy ten prawy był przejezdny. JA BYM ZACZĄŁ OD RYNKU I OD MANDATÓW - CODZIENNIE DAWAŁBYM MANDATY ZA ZŁE PARKOWANIE. i tak ulice po ulicy w końcu by się zapełniły parkingi a wtedy jeżeli już będą pełne to zrobiłbym nowe.
17-01-2020 11:05:00
Red
Najpierw wprowadził obowiązek opłat za wodę i ścieki w banku a teraz wprowadzi opłatę parkingowa od wpłacających co przyjadą zapłacić np z podkostrzynskich wsi
17-01-2020 10:29:58
Red
Przeciwnicy Burmistrza będzie nowe zródło zasilania budżetu:-) mówiąc poważnie czy znikną parkujące wieczorem samochody na chodniku przy Banku Śląskim sklepie radnego i pizzeri?
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
30

mar

14:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
Lechia Kostrzyn II - Las Puszczykowo

06

kwi

13:00
KOSTRZYN, stadion ul. Sportowa 12
1922 Lechia Kostrzyn - Górnik Konin

07

kwi

Gmina Kostrzyn
Wybory samorządowe

09

kwi

Komisariat Policji Kostrzyn, ul. Półwiejska 1
Znakowanie rowerów
w godz. 11:00-15:00

20

kwi

Wiktorowo
Dziki Bieg w Błocie - Grand Prix Gminy Kostrzyn

[ wszystkie ]

Sonda
Czy poprzesz Szymona Matyska na kolejną kadencję burmistrza gminy Kostrzyn?

TAK

NIE


Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: